De böcker jag köpte i maj/juni (2)

 
TASH HEARTS TOLSTOY, ANNA KARENINA, WAR AND PEACE
 
Det blev faktiskt tre Tolstoy-relaterade böcker för mig under dessa två månader. De fina kopiorna av hans egenskrivna böcker Anna Karenina och War and Peace fick jag i födelsedagspresent av min pojkvän (har nämligen bestämt att Tolstoy är min favoritförfattare när det kommer till klassiker trots att jag inte läst någon av hans böcker). Tash Hearts Tolstoy fick jag hem tillsammans med The Bane Chronicles här under, och är en av de böcker jag har på mina "most anticipated reads 2017". Läser den just nu. 
 
 
THE BANE CHRONICLES, LORD OF SHADOWS
 
Lite Cassie Clare måste en köpa varje månad, eller hur? The Bane Chronicles är en bok jag faktiskt redan äger. Fast i paperback. Nu har jag dock besämt mig fö att jag ska samla ihop alla Clare's böcker i hardback, och denna fick starta allt (då den var på rea!). Det är alltså min andra kopia av The Bane Chronicles. Lord of Shadows är hennes senaste bok som kom ut i slutet av maj, jag älskade den (såklart) och en recension kan hittas både här och här
 
 
ONE OF US IS LYING, A COURT OF WINGS AND RUIN
 
De två böcker (förutom Tolstoy-böckerna då..) i denna haul som jag faktiskt inte har läst ännu. Både två var, tillsammans med både Tash Hearts Tolstoy och Lord of Shadows, med på min "most anticipated reads"-lista. Men det har verkligen inte funnits något drag för mig till dessa böcker. Min pojkvän läste One of Us Is Lying när jag fick hem den, och sedan försvann min lust att faktiskt läsa den. A Court of Wings and Ruin har fått väldigt mycket kritik, trots dess bra recensioner, vilket har gjort så att jag inte velat läsa denna. Men vi får se - snart plockar jag nog upp dessa!
 
Om ni vill se del 1 av de böcker jag köpte i maj/juni. Klicka här.
Postat av: Lena

Ser ut som en hel del härlig läsning det där

2017-06-23 @ 22:23:43
URL: http://nouw.com/myfictionalworlds

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: