Ett inlägg om Thor: Ragnarök | nyheter, förväntningar

 
Den tredje november i år har den Marvel-film jag ser mest fram emot i år premiär. Den film jag pratar om är självklart Thor: Ragnarök vilket antagligen både rubriken samt bilden här ovanför visar på. Tycker att det är en bra tidpunkt att göra det här inlägget just nu, eftersom att det är just den här filmen som det pratas om just nu. Eftersom att Entertainment Weekly har släppt ett par bilder från filmen, samt en handling.
 
 
"The film kicks off with Thor trying to find out who manipulated the Avengers at the end of Age of Ultron and discovering that Loki has been impersonating Odin, who has since gone missing. Due to Loki's terrible leadership, the deadly and imprisoned Hela manages to escape captivity and successfully fights off Thor, sending him to Sakaar, a planet ruled by the Grandmaster. With the help of Valkyrie, an elite warrior, Thor meets the Grandmaster and is then forced to participate in his gladiator matches, which leads to Thor losing much of his hair and his powerful hammer. Thor quickly discovers that Bruce Banner has become the most popular gladiator. When the pair finally meet, Ragnarok turns into a buddy road-trip movie of sorts, with even Doctor Strange popping up at a certain point in the film to help locate Odin."
 
 Är den inte väldigt töntig? Först och främst vill jag bara nämna att jag tog bort beskrivningen kring Valkyrie som sade "an female elite warror" för jag tyckte att det kändes väldigt generaliserande och nedsättande. Annars är jag väldigt konflikterad kring handlingen. Gladiatorfighter visste vi självklart redan att vi skulle få, men att han förlorar sitt hår? Do not support that. Att Hulken är där är också självklart, eftersom det pekar på Planet Hulk. Men "buddy road-trip movie"? Och att regissören sagt att han vill ta fram Hemsworths roliga sida. Tycker inte om när Marvel blir alldeles för töntiga, och detta verkar ligga vid riskzonen. Men sedan tror jag även att det här kan bli väldigt bra, främst eftersom den låter så otroligt cool och äventyrlig. Nytänkande. Speciell. Kul att dem även tar upp aspekten om Odin och Loki som togs upp i slutet av Dark World.
 
 
 
Vi har fyra stora nya karaktärer, som vi ser skådespelarna bakom här ovanför. I ett inlägg förra året beskrev jag dessa, så jag tänker inte göra det så mycket här men jag kan ändå lägga in lite åsikter om hur jag tror att de kommer bli. Det inlägget hittar ni här. Här nedanför ser vi även ett bildspel där vi ser bland annat hur Valkyrie (Tessa Thompson på bild tre här ovanför), Grandmaster (Jeff Goldblum på bild fyra här ovanför) och Hela (Cate Blanchett på bild ett här ovanför) ser ut i sina dräkter. Vi har inte fått något specifikt på Skurge ännu, som Karl Urban (bild två) ska spela i Ragnarök.
 
Men vad tror vi då? Kommer vi få fyra fantastiska nya karaktärer eller kommer vi få en fler underutvecklade Marvelskurkar och en dålig Valkyrie? Själv tror jag att det här kan bli bra. Om vi börjar med Cate Blanchett och Hela, som är våran huvudskurk, så är jag positivt inställd gentemot henne. Tycker inte om Blanchett i Sagan om Ringen, men i andra filmer jag har sett med henne har hon framstått mäktig och lite skrämmande, vilket är positivt i rollen som Hela. 
 
Karl Urban och Tessa Thompson tror jag också kan bli väldigt bra. Skurge är nog ganska svår att misslyckas med, men Valkyrie är nog lite svårare. Tror att Thompson kommer bli bra i denna roll, om dem inte tar fram det romantiska förhållande som har existerat mellan Thor och Valkyrie i serietidningarna. Tycker inte om Jane och tycker helst att dem kan skippa romantiken i Marvelfilmerna nästan helt och hållet. Grandmaster är den enda för mig som är ett litet wildcard. Först och främst - Jeff Goldblum? Det är ett väldigt konstigt val. Och bilden vi fick för en-två dagar sedan, som ni kan hitta här är väldigt löjlig. Men det kan bli bra, förhoppningsvis blir det bra.
 
 
 
Utifrån de nyheter vi har fått - bilder, handling, skådespelare - är jag i konflikt. Det här är den film jag ser fram emot mest av alla Marvel-filmer som kommer i år. Men allt är så färgglatt och allt verkar lite på den löjliga sidan. Lite som att dem vill vara Guardians of the Galaxy, vilket inte är en film jag håller jätte nära hjärtat. Men vad vi antagligen redan nu är säkra på är att det här kommer att bli en fröjd för ögat. Snyggt filmade scener och snygga animeringar, precis som vi alltid fått i Thor. Handlingen kan man även tolka lite som man vill, i och med att den kan utspela sig hur som helst. Men jag tror ändå att den här filmen kommer att bli väldigt cool. Vi har ändå fantastiska skådespelare med, och en regissör som tidigare har gjort bland annat Moana. Är fortfarande positivt inställd, och tror att det här kan bli väldigt bra. Kanske ett värdigt upplägg till Inifinity War och kanske ett bra upplägg för att äntligen få en Ruffalo-Hulk film. Men vad tycker ni, 
 
kan det här bli bra?
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: