Urval av veckans serier | vecka 19

 
ONCE UPON A TIME 6x20 The Song in Your Heart | Var otroligt rädd inför det här avsnittet av Once Upon a Time, främst eftersom att Flash skämde ut sig när dess serie skapade ett musikalavsnitt. Men rädd behövde man verkligen inte vara - för om man bör veta något, så är det att sagor oftast passar bra tillsammans med musik. Man tog  lite ut av en paus i och med det här avsnittet, och sjöng istället. Men vi fick samtidigt en otroligt intressant curse, och ett otroligt fint bröllop - samt lite flashbacks till Enchanted Forest (som jag saknar så!). Men det bästa var ändå musiken - musiken, och det faktum att det här avsnittet faktiskt fick mig att tycka om serien igen. Vilket i sig är magiskt. 
 
THE WHITE PRINCESS 1x04 Burgundy | Tyckte om det här avsnittet, trots att det antagligen kunde varit mer än vad det var. Men det var ändå det bästa hittills, skulle jag vilja säga. Främst tycker jag om att de utvecklar Henry som karkatär - som en självständig karaktär, som de tydligen verkar ha gjort Elizabeth. Men jag kan fortfarande inte riktigt se över hans våldtäkt-scen i det första avsnittet, och kan inte tycka om honom med Elizabeth på det sättet. Trots att det självklart är ett perioddrama som utspelar sig på ett hov. Sedan fick vi även en liten krigsscen, som kunde varit mycket mer än vad den var. Tyckte att den var otroligt underväldigande! Men annars tyckte jag även om dramat mellan Margaret och Jasper, trots att jag tycker att alldeles för mycket fokus kommer på de äldre karaktärerna. 
 
PRETTY LITTLE LIARS 7x14 Power Play | Kan inte bestämma mig om jag tyckte det här var jätte bra, eller bara okej. Allt som händer när jag kollar på den här serien nuförtiden är att jag tänker tillbaka på hur bra den faktiskt brukade vara. Kommer ni ihåg Maya's mord och Emily's reaktion? Inget kommer nå den standarden igen. Tycker bara allmänt att alla karaktärer är ointressanta - till och med Spencer! Det är dock lite intressant att Aria faktiskt verkar gå över till den andra sidan, men annars är det mesta ganska ointressant. Är verkligen ledsen att jag tycker så, för det här är en serie jag vill tycka om jätte mycket. Bara Ezra får sin act together kanske det blir bättre dock.
 
AGENTS OF SHIELD 4x21 The Return | The Nu är nästan hela gänget tillbaka igen från den alternativa världen - och vi fick ett väldigt Aidacentrerat avsnitt. Vilket jag faktiskt tyckte om, främst eftersom att skådespelaren verkligen är duktig. Hon gick från robot, till hoppfull människa till mordiskt ex. Otroligt snabb utvecklig! Vi fick även en fin scen mellan Jemma och Fitz (äntligen!), och ett par roliga scener mellan Coulson och May. Annars hände det inte jätte mycket. Förutom, att Ghost Rider är tillbaka. Säsongsfinalen kommer bli episk. 
 
 
SUPERGIRL 2x20 City of Lost Children | Vet faktiskt inte varför jag ogillar den här serien så mycket som jag gör just nu. Men jag tycker i alla fall inte om att Supergirl har blivit en bänkvärmare i sin egna serie - speciellt inte när alla andra karaktärer är så otroligt tråkiga. Tycker Alex personlighet har försvunnit helt och hållet i den andra säsongen, när allt har handlat om hennes kärleksliv istället för hur cool hon är annars. Lena är den enda som för mig verkligen fungerar. Tycker att Supergirl bör slänga bort Mon-El och ta henne istället. För oh boy, vilket kemi de två har. I ship it. Annars kan jag inte förstå hur det här kan vara det nästnästsista avsnittet på säsongen. Vad har ens hänt? Finns det ens något hot? 
 
THE FLASH 3x21 Cause and Effect Tyckte inte att avsnittet var jätte bra, men det var verkligen underhållande. Mer roligt än bra, alltså. Men det bästa var ändå att Barry var tillbaka till den Barry jag faktiskt tycker om. Den Barry som existerade i den första säsongen. Jätte roligt att se honom vara så otroligt pinsam. Tycker också om H.R och Tracy jätte mycket tillsammans - de är så söta. Vad jag inte tycker om dock är Caitlin som Killer Frost, tycker bara allt är så otroligt töntigt med det. Kul att se att det finns hopp i alla fall. 
 
ARROW 5x21 Honor Thy Fathers Vad jag uppskattar mest med Arrow nu, är att det nästan aldrig finns någon sidberättelse under avsnitten. Till skillnad från t.ex. Flash som alltid ska ha någon "villain of the episode" vid sidan om. I Arrow är det bara Chase just nu, och jag tycker om det jätte mycket faktiskt. Allt är otroligt centrerat, precis som det är i Agents of Shield - och det är nog så jag föredrar det. Annars var det skönt att faktiskt se Green Arrow igen, då serien faktiskt heter Arrow och inte Oliver. Trots att jag tycker om honom som person också. Men gänget är ändå väldigt osmarta som faktiskt tror att Chase skulle ge upp se enkelt. 
 
THE CATCH 2x10 The Mockingbird Vaknade upp till beskedet att The Catch har lagts ned. Vaknade då alltså även upp till ett sista avsnitt av serien, en seriefinal. Det här är en serie som jag tycker om jätte mycket, och som är en favorit i serieschemat. Så jag blev otroligt ledsen när jag läste om beskedet. Men vi hade ändå ett sista avsnitt att kolla på, och det var fantastiskt. Självklart - som resten av serien. Dock så avslutades allt med en cliffhanger (självklart), vilket ungefär bör vara olagligt. Man känner sig alltid så unfinished med något när det avslutas på en cliffhanger, och det är hemskt. Ugh, kommer sakna den här serien jätte mycket. Alla fantastiska kvinnliga karaktärer förgyller alltid min dag. Hoppas någon streamingtjänst plockar upp serien (vilket aldrig händer).
 
Postat av: Felicia

vad fin design du skaffat :)

Svar: Tack!! Fick hjälp den här gången faktiskt, och är jätte nöjd med resultatet! Behövde verkligen ett helt nytt utseende för att få tillbaka motivationen att blogga!
Emelie Karlsson

2017-05-12 @ 17:36:21
URL: http://frokentv.se
Postat av: Elin Rohlin

Fin design!! Jag ser att du bad min vän johanna om hjälp du också :) hon är grymt duktig!

Svar: Ja hon gjorde en design till mig förut också kommer jag ihåg, när jag hade någon personlig blogg! Hade ingen lust alls att göra en egen den här gången. Men ja, hon är verkligen duktig!
Emelie Karlsson

2017-05-12 @ 19:37:54
URL: http://reviewblog.blo.gg/
Postat av: Seriemorsan

Åå så trist att The Catch läggs ner :(

Svar: Ja eller hur?? Så bra serie!
Emelie Karlsson

2017-05-13 @ 13:20:06
URL: http://seriemorsan.blogg.se
Postat av: Louise

Håller med dig om Pretty Little Liars! Förhoppningsvis blir det mer intressant snart, för det är ju ändå sista säsongen liksom!

Svar: Ja, hoppas det blir det! Tyckte faktiskt att de la upp för intressanta aspekter, så vi får hoppas!
Emelie Karlsson

2017-05-14 @ 23:33:22
URL: http://louiseamanda.se
Postat av: Film&serier bloggen

undra vad som kommer att hända i säsong sju av once upon a time, jag menar när så många kommer att lämna serien? Vet inte om jag vill kolla på säsong 7 ens... Nästan alla bra karaktärer som jag verkligen gillade kommer ju lämna.. hm...

Svar: Nej, precis. Skulle antagligen nog varit bättre om de lade ned serien. Men sedan kan det även vara nyttigt med en reboot. Men då kunde de nästan skapat en ny serie istället! För nu finns ju, som du sa, inga karaktärer knappt kvar!
Emelie Karlsson

2017-05-15 @ 08:53:22
URL: http://filmandserier.blogg.se
Postat av: Lena

Gillar också att dem även berättar lite om Margaret och Jasper men samtidigt får det inte ta över storyn helt. Tycker serien är lite för glad mot vad boken var när det gäller Lizzie och Henry, visst dem hade fina stunder där med men det hände en hel del tråkigt och tufft mellan också så att man verkligen kände motstridiga med ändå fina känslor mot de fina scenerna men i serien verkar dem endast ha tagit med de fina stunderna.

Svar: Ja, jag tycker som sagt förut om att de går bort från boken då jag tycker de fokuserar alldeles för mycket på romantik. Men håller verkligen med dig om att de bör visa lite mörkare sidor av deras romans. Henry och Elizabeth hade dock ändå ett relativt "kärleksfullt" förhållande om man kollar på andra monarker, men det var ändå inte en dans på rosor.
Emelie Karlsson

2017-05-16 @ 06:45:29
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: