Temavecka: sommar | filmer jag ser fram emot

 
Denna vecka är det dags för en temavecka! Detta sker tillsammans med KarinSaraLovisaFelicia och Elsa som vanligt, och den här gånget är temat "sommar" - för hela veckan. Så se fram emot mycket somriga inlägg! Idag tänkte jag att jag kunde lista upp de filmer jag ser fram emot denna sommar, samt hur jag tror att de kommer vara.
 
WONDER WOMAN | 2 juni
 
Det här är en film jag har velat med jätte mycket. Men just nu är jag otroligt inställd på att den måste vara bra. Det är ändå i princip den första riktiga, stora kvinnoledda superhjältefilmen vi får. Trots att de valde en otroligt tråkig superhjälte att göra detta med, så måste det ändå bli bra. För att inspirera andra till att ta detta steg. Om den är dålig kommer vi ändå få David Thewlis dock, så jag vet att jag inte kommer bli besviken på biosalongen.
 
MY COUSIN RACHEL | 14 juli
 
My Cousin Rachel är en film jag tjatar om väldigt mycket, utan att riktigt veta varför. Men främst tycker jag om att den faktiskt baseras på en bok, det brukar göra saker bättre. Men jag tycker ändå om aspekten med Sam Claflin i perioddraman. Tycker även verkligen om mörka perioddraman, med en liten twist. Så vi får se med denna, om den blir bra. 
 
 
DUNKIRK | 19 juli
 
Förstår inte riktigt den här filmen. Det känns som att det fanns jätte mycket hype kring Dunkirk för ett tag sedan, kring när trailern släpptes. Men nu är det verkligen knäpptyst. Känns som att Dunkirk missade sitt "bästa före datum" med releasedatumet. Just nu är jag bara in it för Cillian Murphy, ärligt talat. Ska bli kul att se om Harry Styles kan bidra med något acceptablet också. 
 
TULIP FEVER | 14 juli
 
Det här är en till film som har helt och hållet glömts bort, i alla fall för mig. Är inte riktigt lika into detta nederländska perioddrama längre. Kommer självklart se det, på grund av Nederländerna och Alicia Vikander. Men jag är inte längre säker på att jag kommer tycka om den. Vi får se med denna också, helt enkelt. 
 
 
SPIDER-MAN HOMECOMING | 7 juli
 
Sommarens andra superhjältefilm. En film som enligt mig inte bör existera, precis som med Amazing Spider-Man som var motsatt sitt namn. Ingen kommer kunna slå Maguire's Spider-Man, precis som att ingen kommer kunna slå Bale's Batman. Tycker därför att det inte riktigt behövs mer. Karaktären ska ändå tillbaka till Sony efter det här (efter deras 6 films deal), så vad spelar det för roll? Men blir nog ändå underhållande, nu när Chris Evans är bekräftad ska vara med. 
 
TRANSFORMERS: THE LAST KNIGHT | 24 juni
 
Vad vore en sommar utan en dålig Transformers-film! Mitt största problem med desas filmer, är att människor är med som huvudroller. När ni har ett fantastiskt koncept med transformers, varför ens ha med människor? Är bara in it för robotaction, inte för att se Mark Wahlberg. Men som sagt, så är dessa filmer ändå underhållande på sitt sätt. Laura Haddock ska även vara med, så det är okej. 
 
Postat av: Lena

Du får väldigt gärna fortsätta tjata om My Cousin Rachel för jag är supertaggad inför den! Längtar efter att se Sam på vita duken igen och denna verkar ju bli rätt känslomässigt mörk och härlig. Men åh skynda på filmen!

Svar: Ja, den står verkligen ut!!!
Emelie Karlsson

2017-05-23 @ 19:28:36
URL: http://nouw.com/myfictionalworlds
Postat av: Film&serier bloggen

Ska bli så kul att se på Wonder woman - hoppas den är bra!

2017-05-24 @ 09:56:53
URL: http://filmandserier.blogg.se
Postat av: Elvira

Men vaaa är det här det enda vi får av Hollands Spiderman?!? Hade jag totalt missat :(

Svar: Marvel har en deal med Sony som säger att de får göra 6 filmer med Spider-Man! Alltså Civil War, Infinity War och 3 Spider-Man filmer. Men efter dessa filmer är det nog ganska klart att Spidey ska till Sony, och att Holland antagligen inte kommer vara kvar som karaktären!
Emelie Karlsson

2017-06-11 @ 11:22:08
URL: http://varldarnajagleveri.blogspot.com
Postat av: Elvira

Jahaa antog att det väll var någon deal - men alltså då blir det ändå fler filmer en endast denna ju? Tycker jag låter bra ändå :))

Svar: Ja, han har två filmer kvar som huvudroll!
Emelie Karlsson

2017-06-11 @ 21:49:06
URL: http://varldarnajagleveri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: