Temavecka: sommar | 3 favoriter

 
Filmmässigt kommer nog alltid The Way Way Back vara min favorit, när det gäller sommar. Tycker att den är otroligt fin, trots att den inte är perfekt. Speciellt Sam Rockwell i sin roll är briljant. Den gör ont i hjärtat, samtidigt som man blir varm i hjärtat. Hart of Dixie är egentligen detsamma. En solklar favoritserie, under alla tillfällen. Tycker att den skapades till perfektion, och fick ett värdigt avslut trots att Hart of Dixie kunde ha fortsatt föralltid. Second Chance Summer, boken i detta sammanhang, är bland det jobbigaste jag läst. Känslomässigt. Min favoritbok någonsin, tillsammans med Under the Dome. Läs den.
 
Denna vecka är det dags för en temavecka! Detta sker tillsammans med KarinSaraLovisaFelicia och Elsa som vanligt, och den här gånget är temat "sommar" - för hela veckan. Denna gång valde jag att tipsa om mina tre somriga favoriter.
Postat av: Lena

Hur kan jag aldrig ha hört talas om The Way Way Back alla verkar ha sett den och tyckt om den. Nä det här måste det bli ändring på!

Svar: Haha! Men visst är den ganska okänd ändå?? Känns sm att det bara är jag och Elsa som bloggar om den hela tiden! Men jag tycker verkligen att du ska ta och se den. Så fin, rolig och sorglig!
Emelie Karlsson

2017-05-29 @ 07:51:27
URL: http://nouw.com/myfictionalworlds
Postat av: Elsa

Åååååh varje gång någon annan pratar om The Way Way Back lyser mina ögon upp. Precis som du säger, den är inte perfekt men ändå är det något som bara gör den så bra!

Svar: Eller hur??? En stor favorit!!
Emelie Karlsson

2017-06-01 @ 12:25:38
URL: http://www.gillafilm.se
Postat av: Elvira

Åh, inte sett någon av dem! Eller läst för den delen ... Personligen är nog Stand by me min bästa sommarfilm och kanske Dawson's Creek eller Game of thrones favvoserie ... Har dock inte kollat slut Dawson's än :P min bästa bok är typ Jag går dit du går - helt amaze! Eller Jellicoe Road ...

Svar: Är "jag går dit du går" everything leads to you fast på svenska???? ÄLSKAR Nina LaCour. En av mina favoritförfattare, och Everything Leads to You är min favoritbok med henne!
Emelie Karlsson

2017-06-11 @ 11:17:49
URL: http://varldarnajagleveri.blogspot.com
Postat av: Elvira

Noup, tror den heter Hold Still :P men åh, Everything leads to you MÅSTE jag läsa!! Dock varit rätt rädd för engelska böcker superlänge - men läser en just nu så kanske jag läser den med snart då!

Svar: Jahaa är det Hold Still. Också en stor favorit!! Hennes nya We Are Okay är också helt fantastisk! och den hon skrev tillsammans med David Levithan, You Know Me Well! Men Hold Still och Everything Leads to You är överlägset mina favoriter av henne!
Emelie Karlsson

2017-06-11 @ 21:51:24
URL: http://varldarnajagleveri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: