Samarbete | legion och dess miljö

 
Veckans tema är miljö, i mitt samarbete med KarinSaraLovisaFelicia och Elsa, vilket betyder att man kan hylla snygga serier och filmer. Därför valde jag att uppmärksamma Legion, då det faktiskt är den serie som dyker upp först i mitt huvud när jag tänker på otroligt vackert skapade serier och dess scenografi. I Legion får vi massvis av färg och coola vinklar. Det är en väldigt konstig serie, och det syns även självklart i hur den är gjord. Man vet aldrig vad man kommer få se, då alla scener och avsnitt ser olika ut, och det är en del av vad som gör Legion till en fantastisk serie. 
 
 
Det mest utmärkande avsnittet av Legion, när man pratar om en snygg miljö, är ändå det som nästintill enbart bestod av svart och vitt. Avsnitt 7. Men även scenen med Aubrey Plaza när hon dansar i rött och svart, och en av de första scenerna i serien - när David och resten av gänget flyr i en tvspelsliknande scen. Tänk även på scenen när Oliver rörde miljön med musik, eller alla scener där David har använt sig av sina krafter. Det blir inte mycket bättre än så. Kolla bara här eller härMagiskt är vad det är. 
 
Vilka serier tycker ni står ut med dess snygga miljö?
 
Postat av: Karin

Bra påminnelse att jag måste sätta mig ner och titta på denna.

Svar: Ja, det verkar dock som att det är en väldigt lång tid kvar tills säsong två kommer. Så det finns ingen brådska haha!
Emelie Karlsson

2017-05-17 @ 22:17:34
URL: http://karinsuniversum.se
Postat av: Film&serier bloggen

Jag älskar nästan allt med Legion - miljön i serien är verkligen inte fy skam :)

Svar: Eller hur!! Fantastisk serie!
Emelie Karlsson

2017-05-18 @ 08:59:04
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: