Min månad i böcker | april

 
Det här blev en bra läsmånad. Främst eftersom att jag inte har stressat mig igenom böcker jag inte vill läsa. Den enda jag ogillade av dessa här nedanför, var faktiskt Half a King. Annars njöt jag, speciellt genom A Court of-böckerna, som jag tog mig igenom på bara någon dag. Sedan har jag även tagit mig an uppdraget att läsa igenom alla Shakespeare-plays som finns på mitt bibliotek. Hann igenom tre denna månad, och ligger just nu i mitten av Romeo and Juliet. Det blev överlag en väldigt bra läsmånad, som sagt.  
 
 
The Legend of Sleepy Hollow av Washington Irving 
A Court of Thorns and Roses av Sarah J. Maas 
A Court of Mist and Fury av Sarah J. Maas 
Defy the Stars av Claudia Gray 
Three Dark Crowns av Kendare Blake 
Half a King av Joe Abercomie 
Cruel Crown av Victoria Aveyard 
Our Chemical Hearts av Krystal Sutherland 
Happy Again av Jennifer E. Smith 
10 You Know Me Well av Nina LaCour och David Levithan 
11 Macbeth av William Shakespeare 
12 The Tempest av William Shakespeare 
13 A Midsummer Night's Dream av William Shakespeare 
 
 
Postat av: Karin

Åh, älskar att du läste 13 böcker och jag 4 böcker (fast på två senaste månaderna). Måste få tillbaka läspeppen!

Svar: Ja - ibland blir det 4, ibland blir det 13. Förra året låg jag alltid runt ungefär 4 böcker, om inte mindre. Ibland har man bara inte tid (eller lust) till att sätta sig ner och läsa!
Emelie Karlsson

2017-05-01 @ 18:29:13
URL: http://karinsuniversum.se
Postat av: Lena

Som alltid grymt bra jobbat! Är sämst på att läsa men denna månad med 2 veckors semester gjorde att jag hann läsa åtminstone 5 stycken vilket är bra för mig. Haha

Svar: Ja 5 är ändå jätte bra! Man har inte alltid tid att bara sätta sig ner att läsa! Men jag hoppas att det var bra böcker som du tyckte om!
Emelie Karlsson

2017-05-01 @ 20:51:38
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Felicia

alltså jäklar, duktig du är! Jag har läst två, haha. Det lär dock bli lite bättre nu när det blir finare väder, woho :D läser alltid mycket bättre på sommaren.

Svar: Ja det blir ett antal böcker varje månad nu för tiden! & ja, sommaren är mycket skönare att läsa under!
Emelie Karlsson

2017-05-02 @ 12:18:06
URL: http://frokentv.se
Postat av: Linusdotter

Åh, har totalt läst två böcker, på hela året. Vill (och måste) få tillbaka läslusten igen!

Svar: Ja, det är verkligen skönt att VILJA läsa! Men om man inte vill, ska man inte tvinga sig tycker jag! Då försvinner den bara ännu mer. Jag hade en readingslump nästan halva förra året, men i år har det verkligen börjat bra igen!
Emelie Karlsson

2017-05-02 @ 13:26:22
URL: http://linusdotter.blogg.se
Postat av: Lena

Ja det var det en hel del av dem 5 poängare :)

2017-05-02 @ 16:17:41
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Bokstund

Bra läsmånad! :D

Svar: Verkligen!!
Emelie Karlsson

2017-05-02 @ 16:35:55
URL: http://bokstund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: