Kollar ikapp avsnitt | vad jag tycker

ONCE UPON A TIME 6x16-19  Det här är en serie som för mig är ointressant, rakt igenom. Känns som att de upprepar alla handlingar de någonsin haft, och inte tar sig framåt. Om jag ska vara ärlig så såg jag bara två av dessa avsnitt. Det första och det sista. För jag tänkte att de två i mitten inte skulle ge mig något överhuvudtaget. Tycker dock ändå om Black Fairy, främst eftersom att hon är så cool. En bra karaktär i en annars otroligt ointressant serie. Vi får se om den får stanna kvar efter den här säsongen på mitt schema. 
 
AGENTS OF SHIELD 4x20 FAREWELL, CRUEL WORLD!  Fantastiskt avsnitt, ännu en gång, trots att det kändes lite som ett mittenavsnitt. Det är bara två avsnitt kvar nu på den här säsongen, och det känns verkligen som att något stort kommer att hända till slutet. Vi vet redan att Ghost Rider kommer komma tillbaka, så de kommer antagligen behöva hans krafter. Annars är det nästan bekräftat nu att Mace är död (trots att ingen är det tills man ser en kropp), vilket är hjärtkrossande. Kommer även vara hjärtkrossande att se Fitz skylla på sig själv för allt som hände. Hoppas han kan bli sig själv igen. Han har redan fått gå igenom en traumatisk händelse i och med hjärnskadan. 
 
REIGN 4x10 A BETTER MAN  Den enda åsikt jag har efter detta avsnitt är att jag inte vet vad jag tycker om att man tar bort titeln "The Virgin Queen" från Elizabeth. Självklart finns det ingenting bekräftat att Elizabeth faktiskt var oskuld hela sitt liv, men om det var så så tycker jag att man är otroligt oförskämda som tar bort det. För det är en titel som bidrar med styrka - och styrka är precis det som jag tycker Elizabeth i Reign saknar. Tycker inte om att hon förminskas. Hemskt av Mary att skicka ut sin bror också. Greer som äntligen började bli lycklig igen. 
 
THE WHITE PRINCESS 1x03 BURGUNDY  Tycker om den här serien jätte mycket. Bryr mig inte om att den självklart inte är så historisk korrekt (eftersom att det är Philippa Gregory vi pratar om). Men jag tycker verkligen om att man har förstärkt Elizabeth - och att hon hittar kärleken till Henry i och med deras hemska mammor. Tycker även att det var roligt att se det belgiska (?) hovet, trots att det bara visades sorg. Hemskt att den där fantastiska lilla tjejen bröt ryggen. Tycker dock inte om den magiska aspekten i den här serien - Reign provade det, vilket var hemskt, och jag vill inte att The White Princess ska göra samma misstag. 
  
PRETTY LITTLE LIARS 6x13 HOLD YOUR PIECE  Jätte sorgligt att Yvonne dog, trots att det kändes lite väl uppenbart när Toby fixade så att dem kunde gifta sig på en gång. Annars tyckte jag att det här igen var ett väldigt underväldigande avsnitt. Men trots allt byggde dem ändå upp för framtiden av säsongen. Bland annat med Yvonne, som sagt, men även i och med Nicole. Vad gör hon hos Aria? Hoppas verkligen att Ezra kan få sin act together, för Ezria var anledningen bakom varför jag älskade serien så mycket från en början. 
 
Postat av: Lena

Jag gillar den här versionen av Elizabeth och tycker inte alls att hon är svag på något sätt, gillar inte filmatiseringar där hon knappt har ett uttryck av känsla någon gång. Och om det är så att dem ändrat hennes historia med att ta bort "The Virgin Queen" är det synd men det fungerar just i serien tycker jag. Orkar inte längre lägga vikt vid hur politiskt korrekta serierna är om dem inte ändrat något jättestort som att någon överlevt en halshuggning eller något haha men ännu har jag inte sett någon sådan som tur är. :P

Anledningen till att dem har magi är ju för att Elizabeth Woodville var känd för att ha det ryktet, att utföra magi, det stör mig inget men hoppas ändå att fokuset ligger mer på Lizzie och Henry än henne, hon hade sin tid i The White Queen.

Svar: Elizabeth har ju inte gjort något överhuvudtaget själv under hela seriens gång. Allt hon gör är att klaga och klaga och klaga, men får inget gjort. Hon leder England (!!) och hon gör ingenting av det i den här serien. Och så tror hon att hon heller inte har något hot emot sig?? Elizabeth var cool. Elizabeth var stark. Detta är inte Elizabeth någonstans.

Ja men sedan är det så att magi inte existerar, så jag förstår inte varför man alltid ska leka med det. Kvinnor brändes på grund av att de ansågs "häxor". Tycker inte att man ska ha detta som aspekt i serier, när det är så otroligt dumt från en början.
Emelie Karlsson

2017-05-06 @ 15:49:57
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Johanna

Jag håller med, det händer inte mycket i OUAT, och definitivt ingenting nytt, förutom några nya karaktärer som kommer och går...

Svar: Nej, det är jätte tråkigt. Tyckte dock om det senaste avsnittet - musikalavsnittet - och blev taggad inför de två sista avsnitten!
Emelie Karlsson

2017-05-07 @ 19:12:40
URL: http://www.johannaewa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: