Jamestown 1x03 | Reign 4x13

 
 
JAMESTOWN 1x03 Episode 3 | Varför är James så besatt av Alice? Har jag missat det, eller har vi inte fått reda på det än? För jag tycker det är otroligt obehagligt faktiskt, trots att det verkar genuint. Börjar faktiskt tycka om Alice mer med Silas nu också, även fast det känns som att hon "lever för honom" på ett sätt. Allt hon gör, gör hon för Silas. Skulle vilja se lite mer självständighet. Annars tyckte jag inte om Joclyn i det här avsnittet, främst eftersom att hon utnyttjar Samuel. Samuel, som är en riktig snygging. Jätte bra avsnitt överlag dock. Jamestown är den bästa serien just nu för mig, när AoS är på paus. 
 
REIGN 4x13 Coup De Grace | Det här var faktiskt ett bra avsnitt, även fast det kunde ha varit bättre. Tyckte att hanteringen av Rizzio's mord och Darnley's flykt var dålig, men förutom det var detta ett av de bättre avsnitten hittills den här säsongen. Tyckte speciellt om att Frankrike har blivit intressant igen, i och med att Narcisse smider planer i hemlighet. Tyckte dock även om att Mary tog sig från slottet, till Blackburn och till de som faktiskt är lojala till henne som drottning. Resten av avsnitten på den här säsongen kommer att bli väldigt bra, tror jag faktiskt. Hoppas bara de lyckas bra med Elizabeth/Mary-avslutet. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: