Inför Still star-crossed

 
Inatt har Still Star-Crossed premiär! Den nya serien som baseras på boken vid samma namn, där man fortsätter berättelsen om Romeo och Julia i Verona - efter deras dödsfall. Så vi kommer alltså att få upptäcka mer intriguer mellan Capulet och Montague familjerna. Därför tänkte jag nu gå igenom förväntningar och farhågor jag har.
 
Först mina förväntningar. Jag har inte läst Still Star-Crossed (håller på just nu), men jag har läst Romeo och Julia, så jag har egentligen ingen aning om vad vi är in for. Men vad jag hoppas på, främst, är att vi får en neutral serie. En serie där ingen familj visas upp som den rätta familjen, utan att man istället får välja själv vilken man tycker om bäst. För utifrån vad jag läste i Romeo och Julia, har jag ingen uppfattning ännu om vilken sida jag står på. Även fast jag lutar lite åt Capulet-hållet.
 
Förutom att den är neutral, så hoppas jag att man får tidsperioden rätt. Även fast det inte finns någon stämplad tidsperiod för när den utspelas, så är det ändå relativt accepterat att det är en italiensk renässans-berättelse. Så antagligen 1400 eller 1500-tal. Mina favoritårhundraden. Så jag hoppas på målade väggar och tak! Och mäktiga klänningar! Men detta tror jag faktiskt att de kommer att lyckas med, om något.
 
     
 
 
 
Om man istället kollar på farhågor, så är egentligen hela serien en för mig. Men om man kollar lite mer specifikt, så är min främsta farhåga dialogen. För om det är någonting en sån här serie kan misslyckas med, så är det nog en tråkig eller dålig dialog. Att det blir "stelt", främst eftersom att det faktiskt är under renässansen. Men eftersom det är Shondaland, så tror jag ändå att det inte blir så. 
 
Sedan är jag väldigt rädd för kvaliteten överlag. Kommer skådespelarna hålla? Kommer jag kunna ta Coombs seriöst i hans löjliga utstyrsel? Kommer det vara ett format som lyckas vara intressant under ett flertal avsnitt? Kommer det se billigt ut? Det finns så mycket som verkligen kan gå fel med liknande serier. Men efter att ha läst lite tidiga recensioner, är ändå det här en serie jag verkligen tror på. Alla har varit positiva! Så det här kanske blir en stor succe för ungdoms perioddraman, som knappt existerar. Håller tummarna. För mer period- och kostymdraman behövs verkligen.
 
     
 
Mitt första intryck kommer upp imorgon. Tror ni att Still Star-Crossed blir en succe?
 
Postat av: Lena

Jag är mer rädd för att jag ska ha för höga förväntningar så jag blir besviken haha

Svar: Same!! Läste boken igårkväll, såg avsnittet imorse. Kan väl säga att jag i alla fall blev otroligt besviken!
Emelie Karlsson

2017-05-30 @ 07:09:11
URL: http://nouw.com/myfictionalworlds
Postat av: Film&serier bloggen

Det ska bli så kul att se vad den här serien har att komma med. Ser mycket lovande ut iaf!

Svar: Ja, det såg lovande ut! Haha. Såg avsnittet imorse och blev jätte besviken :(!
Emelie Karlsson

2017-05-30 @ 08:27:04
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: