Första intryck av Jamestown

 
Set in the early 17th Century, Jamestown tells the story of three
courageous, dynamic women who leave their dark pasts behind in England, and
make the journey of a lifetime across the ocean for a new life in America. 
 
Igår hade Jamestown premiär. En serie jag helt och hållet hade missat. Men nu har jag ändå sett det första avsnittet, främst eftersom att jag såg att både Stuart Martin och Burn Gorman medverkar, och jag tyckte om det jätte mycket faktiskt. Självklart är det en lite larvig handling, som många kritiker har tagit upp, men det är okej. För det är ändå en fantastisk berättelse som kan skapas ut av det här. Speciellt med dessa fantastiska tre kvinnor i huvudrollerna. Kul att det vekar som att dem i princip kommer skapa kaos i Jamestown! Men förutom karaktärerna tyckte jag även att den var otroligt snygg filmad, med ett fantastiskt landskap som har filmats in i Ungern. Tror faktiskt att det här kan bli vädligt bra (och jag hörde att Sky redan har beställt en andra säsong!), så om ni gillar perioddraman som är inte är så posha, kolla in detta. 
 
Postat av: Lena

Minns att jag såg trailern för ett tag sedan och tyckte att den verkade bra, kanske ska ge den en chans nu när den haft premiär. Men det är ju så många serier som man vill se just nu och det finns ju inte all tid i världen till att se dem tyvärr :P

Svar: Haha ja jag har runt 16 serier som släpper nya avsnitt varje vecka. Det blir att man ligger efter i ett antal! Men tyckte ändå att denna var värd att hamna på serieschemat!
Emelie Karlsson

2017-05-06 @ 15:20:52
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Film&serier bloggen

Den här ska jag allt kolla in, verkar vara något jag skulle kunna tycka om !

Svar: Tyckte att det första avsnittet verkade riktigt lovande!
Emelie Karlsson

2017-05-08 @ 08:53:41
URL: http://filmandserier.blogg.se
Postat av: Elsa

Låter som en intressant serie, aldrig hört talas om den faktiskt. Men gillar bilden, haha :)

Svar: Så var det för mig också!! Hade inte hört talats om den överhuvudtaget - men såg att ett avsnitt låg ute på någon hemsida, och så googlade jag och kollade på bilder! Haha. Tyckte att den såg intressant ut!
Emelie Karlsson

2017-05-08 @ 21:56:11
URL: http://www.gillafilm.se
Postat av: Elin Rohlin

Hej, jag är tillbaka på blogg.se så det är här du kan hitta mig nu!

Svar: Undrade vart din blogg tog vägen!! Kul!!
Emelie Karlsson

2017-05-10 @ 22:37:33
URL: http://reviewblog.blo.gg/
Postat av: Hanna Karlsson

Jag har aldrig hört talas om den här serien. Kul med tips. :-)

2017-05-12 @ 09:20:46
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: