Veckans tv (1) | måndagens serier

 
Ser ni någon skillnad på detta inlägg om måndagens serier? Jo, det är så att jag har slängt både Time after Time och Making History i soptunnan. Det är inte så ofta jag gör detta, även fast jag inte tycker om serien. Men det här var för mycket. Först och främst var det för mycket serier på måndagar, men samtidigt var dessa två serier för dåliga. Making History är ett skämt, Time after Time romantiserar the Ripper. Inte okej - så hej då! Båda dessa serier fick alltså enkelbiljetter till soptunnan. Skönt, skulle jag vilja säga, att bli av med dessa. 
 

 
ONCE UPON A TIME 6x13 Ill-Boding Patterns | Egentligen förstår jag inte varför den här serien fortfarande går. Både handlingen och karaktärerna har blivit så repetativa och ingenting är någonsin nytt. Evil Queen, först och främst, har jag nästan fått nog av. Hon dyker och hela tiden som skurk. Robin Hood också. Om ni ska vanära hans minne med en "ny" Robin, gör det inte överhuvudtaget. Den enda renässans jag tyckte om med det här avsnittet, var att Rumple utvecklades. Nästan första gången under hela seriens gång, så gjorde han något osjälviskt. Tycker verkligen om Rumple och Belle när de inte är destruktiva - så jag håller verkligen tummarna för dem! Annars var det som sagt ett väldigt uttjatat avsnitt, samt ett väldigt tråkigt avsnitt. Det är tyvärr ingen serie jag ser fram emot varje vecka. 
 
BIG LITTLE LIES 1x05 Once Bitten | Till skillnad från Once Upon a Time dock, så är det här en serie jag ser fram emot varje vecka. Big Little Lies är en fantastiskt dramatisk serie, som jag skulle kunna se om och om igen. Speciellt det här avsnittet, för det här var det bästa hittills. Madeline är briljant och alla hennes kommentarer är klockrena, Celeste och Kidman bidrar med årets hittills bästa prestation och Jane börjar växa som karaktär. Fantastiskt! Tyckte om att Ed verkade mindre "obehaglig" i det här avsnittet också, då jag verkligen hejar på Madeline och honom. Trots att hon då förstörde det genom att vara otrogen. Sköt Jane förresten den där mannen? Spännande. 
  
THE ARRANGEMENT 1x03 The Leak | Vet inte riktigt vad jag tyckte om avsnittet, men det var i alla fall väldigt karaktärsutvecklade. Vi fick bland annat se att Megan's vän inte är världens bästa människa, då hon faktiskt läckte de där bilderna. Vi fick även se att Kyle antagligen är en bra människa, på grund av vad han gjorde för Megan, trots att han är med i någon konstig sekt. Megan är också en fantastisk människa, som verkligen vet vart hon står och vad hon vill. Så det var nog ett ganska bra avsnitt, då det utvecklade karaktärer. 
 
Postat av: Saras serieblogg

Aw, kul att du hejar på Ed och Madeline! Jag kan inte hjälpa att jag hejar på henne och teaterkillen (han är så snygg, tycker jag)... haha

Svar: Jaa, men det är nog bara för att jag tycker om Adam Scott haha, och så vill jag självklart att han ska vara "bra" för han verkar annars så gullig!
Emelie Karlsson

2017-03-22 @ 00:00:12
URL: http://seriereflektoner.blogg.se
Postat av: Tilda Barkselius

Big Little Lies är såå bra!

Svar: Verkligen!! Höjdpunkt i veckan!
Emelie Karlsson

2017-03-23 @ 22:18:45
URL: http://nouw.com/tildabarkselius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: