Veckans tv (1) | måndagens serier

 
 
BIG LITTLE LIES 1x04 Push Comes to Shove | Älskar känslan som Big Little Lies bidrar med. Att även fast den hanterar otrohet, våld, mord och så vidare så är den ändå otroligt mysig. Lugn. Det är en serie jag skulle kunna kolla på hur länge som helst, utan paus. Dock på tal om otrohet tyckte jag inte om det alls. Tycker att Ed och Madeline är hur fina som helst tillsammans & så behövde hon göra så där? Uppskattar det inte, trots att serier egentligen tycker på "kvinnorna har makt" aspekten. Celeste behöver även lämna Perry, fy vad hemsk han är. 
 
THE ARRANGEMENT 1x02 The Ex | Ett till jätteunderhållande avsnitt tyckte jag ändå. Trots att det serien inte tog vara på Venedig lika mycket som man kunde, samtidigt som man inte tog vara på filmfestivalen. Det var väldigt mycket fokus på Megan's avundsjuka, vilket jag tyckte var lite tråkigt. Vill att hon ska vara stark, vilket hon nog kommer bli i framtiden. Men annars? Njöt under hela avsnittet. Tycker att det är underhållande, och är verkligen glad att den här serien finns i mitt schema. Snygga kläder också.
 
ONCE UPON A TIME 6x12 Murder Most Foul | Hmm, vet inte riktigt vad jag tyckte om det här avsnittet. Det var uppenbarligen bättre än det förra som vi fick, men det var fortfarande inte tillräckligt. Skulle jag vilja säga. Tycker inte om att "min" Robin är borta och att vi får någon ersättare. Ingen kan ersätta honom, och turligt nog märkte Regina det också. Annars var det väl fint att se David och Hook tillsammans, trots att jag inte riktigt tyckte om tillbakablickarna med David, eller att det var Hook som dödade hans far. Helt okej avsnitt ändå.
 
 
TIME AFTER TIME 1x03 Out of Time | Mitt största problem just nu med den här serien är inte att den verkar så otroligt hjärtlös och medioker, samt att dem porträtterar Wells och Ripper helt fel. Nej, mitt största problem är att jag inte tycker om de kvinnliga karaktärerna överhuvudtaget. Tycker att Vanessa och Jane bör vara mer självständiga. Inte behöva så mycket manlig attention. Till exempel så bidrar Wells och Jane med världens insta-love helt utan kemi. Varför då inte istället bara ha med Jane som en stark huvudkaraktär? Så tråkigt och en sådan otrolig missanvändning av karaktärer! Brooke dock verkar otroligt cool, speciellt i och med scenen med Ripper.
 
MAKING HISTORY 1x02 The Shot Heard Round the World | Har nog ändå bestämt mig nu. Det här är en riktig skräpserie. Som sagt tycker jag om när man ser det roliga i historian, men detta är inte ens roligt. Förstår först och främst inte vad dem vill få ut med allt, förstår även inte meningen. Hur kunde fox tycka att det här var ett vinnande koncept? Nu ser vi i alla fall ett exempel på hur lågt skådespelare kan sjunka. Allt vi fick i det här avsnittet var en svunnen Hart of Dixie-skådis och en Battle of Lexington. Tråkigt.
 
Postat av: Micaela

Sv: Nu när du sa det här, så måste jag hålla med dig! Jag blev bara så glad över nyheten att jag inte tänkte överhuvudtaget på att det här också var jäkla dumt med tanke på vad deras storyline är i säsong 4! Men gjort är gjort :(

Svar: Jaa, jätte kul att serien blev förnyad självklart. Men tycker att man kunde ha väntat lite med att ha släppt nyheten! Tar bort spänningen helt!
Emelie Karlsson

2017-03-13 @ 17:50:53
URL: http://othgirl.se
Postat av: Seriemorsan

Näe det där med Madelines otrohet var bara onödigt!

2017-03-14 @ 14:42:07
URL: http://seriemorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: