Varför jag inte tycker om marvels netflixserier

 
Marvels samarbete med Netflix. Det mest populistiska serietidningsbolaget har skapat. Otroligt hyllat, men inte ut av mig. Som ändå är ett uttalat superfan av Marvel. Så i och med att Iron Fist släpps idag, tänkte jag ta upp just varför jag inte tycker om dessa serier överhuvudtaget. Vissa av dessa har jag klarat halva säsonger av, vissa har jag bara klarat tio minuter av. Så om ni vill veta varför, läs vidare. 
 
JESSICA JONES
 
Yay att man visar upp sex där kvinnan är i kontroll (förutom självklart med skurken), och yay att man tar upp starka kvinnor. Men tyvärr är den första aspekten inte min grej överhuvudtaget, inte aspekten med kvinnan i kontroll (självklart!) men aspekten med det lite råare. Tycker att rått sex i serier är alldeles för, ja, rått. Blir nästan obehagligt att kolla på för mig, om ni förstår vad jag menar. Brukar hellre vilja att aspekten tas upp som det bland annat görs i Chuck. Diskret, fint. Annars skulle jag nog ändå kunnat tycka om den här serien, på grund av Jessica. Men tyvärr, blev det ingenting för mig. Vill inte se mer än vad jag sett.
 
DAREDEVIL 
 
Om det är någon av dessa serier folk verkligen hyllar, så är det Daredevil. På tvshowtime står det att jag har sett en hel säsong, men jag tror att jag enbart har sett fyra-fem avsnitt. Så vad tycker jag då? Jo, jag tycker att den här serien är medioker. Vilket är en hyllning jämfört med vad jag tycker om de andra egentligen. Dock är karaktärerna otroligt ointressanta? Det kanske bara är jag. Tycker bara allmänt att serien är otroligt ointressant, trots att den självklart är otroligt snyggt gjord. Ointressant, snygg, ingenting jag tycker om att kolla på. 
 
 
IRON FIST 
 
Tycker om introt jätte mycket, och har nog egentligen inte sett tillräckligt mycket för att säga något. Men det här verkar nog igen inte vara min grej. Först och främst efterliknar den inte serietidningarna överhuvudtaget. Sedan var känslan av serien väldigt pinsam. Dialogen främst, men även actionscenerna? Allt var bara otroligt stelt, vilket är jobbigt i en superhjälteserie. Men jag måste ändå erkänna att jag är lite nyfiken. Nyfiken kring hur den här serien utvecklas med varje avsnitt. Verkar lite som Daredevil - medioker och ointressant - men jag är fortfarande, som sagt, nyfiken. Det här kanske blir den enda Marvel/Netflix-serien jag uppskattar?
 
LUKE CAGE 
 
Luke Cage var den enda karaktärsserie jag inte såg fram emot när Marvel från en början meddelade att de skulle samarbete med Netflix. Suprise, suprise så visade även det jag har sett av den här serien varför. Det här är en serie präglad av ungefär allt jag inte tycker om, med hip hop i förarsätet. Allt var även så otroligt amerikansk, med barbershops och dylikt. Inte min grej. Tycker även att de sexualiserar kvinnor, till skillnad från Jessica Jones där de till störst del hyllar kvinnors sexualitet. Tillsammans med detta, är även Luke Cage världens tråkigaste frontman i en serie. Till slut - vet ni hur mycket jag klarade av att se av den här serien? Tio minuter. 
 
Postat av: Elsa

Av dessa har jag bara sett Daredevil men förstår ändå vad du menar bara genom att kolla på alla trailers till övriga serier. Anledningen till varför jag inte sett de än är för att ingen av de lockar mig direkt. Det är väl i så fall Iron Fist som jag var något nyfiken på men inte nu längre...

Svar: Nej, jag tyckte att Iron Fist också verkade ganska intressant. Men av de minuter jag såg haha, så verkade det så mediokert! Fighting-scenerna bland annat var jätte tråkiga! Men det var även intressant då hans karaktär är presumed-dead. Har fått ganska dåligt betyg dock också vilket är tråkigt!
Emelie Karlsson

2017-03-17 @ 23:45:41
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: