Urval av veckans tv | vecka 9 del 1

 
CHICAGO JUSTICE 1x01 Fake (3) | Det här är ingenting jag kommer kolla vidare på. Vet inte om det är för att jag inte sett de andra Chicago-serierna eller för att jag inte tyckte om det här överhuvudtaget, men någon anledning finns självklart. Mitt första problem var att jag inte förstod någonting. Mitt andra problem var att jag inte brydde mig om en enda karaktär. Mitt tredje problem var att det var otroligt tråkigt. Nej, det här var verkligen ingenting för mig. Första serien jag lägger tar bort från schemat i år? Ja.
 
BIG LITTLE LIES 1x02 Serious Mothering | Ett lite sämre avsnitt än det första, främst eftersom att det var så romantiserande av våld i hemmet. Tråkigt att Celeste gav med sig till sin destruktiva man i slutet också, stå upp för dig själv! Tycker fortfarande om Madeline lika mycket dock, scenen med Ed i slutet var jätte jätte fin. Tycker om dem som par, faktiskt. Dem fokuserade inte lika mycket på mordaspekten i det här avsnittet, och det var väl kanske där dem tappade. Plus självklart våldet med Skarsgård.
 
 
THE 100 4x05 The Tinder Box | Skönt med ett avsnitt helt utan Jasper, då hans nuvarande jag påminner mig alldeles för mycket om de barnsliga avsnitt som serien bidrog med i början av dess första säsongen. Kommer ni ihåg "whatever the hell we want"? Precis så töntigt som det var, är Jasper för mig nu. Förutom Jasper, var även avsnittet bättre än de tidigare den här säsongen. Det var fortfarande inte fantastiskt, men det är på väg någonstans. Tycker om Echo, också, då hon är så otroligt cool trots att hon "står på fel sida".
 
ARROW 5x15 Fighting Fire with Fire | Är Adrian Chase prometheus eller är Adrian Chase vigilante som han ska vara i serietidningarna, och hans bror Dorian Chase prometheus? Skulle vara en fantastisk cliffhanger i så fall, om hans bror även är med i serien. Tråkigt bara att Tommy inte var prometheus, som vi alla hoppades på. Annars var det här ett väldigt bra avsnitt, som skulle varit ännu bättre utan alla tillbakablickar. Tyckte om att det väldigt Oliver-koncentrerat. Annars var det lite fy skäms på att dem i princip snodde en scen ifrån Captain America: The Winter Soldier i och med bilscenen med vigilante.
 
THE FLASH 3x14 Attack on Central City (2) | Tråkigt tråkigt tråkigt. Först och främst - Barry. Varför ska du gifta dig när du är så ung? Och när du är Flash? Känns inte bra överhuvudtaget. Kommer antagligen bli något Arrow liknande dock, när Oliver skulle gifta sig med Felicity. Annars koncentrerade jag mig inte så mycket när jag kollade på det här avsnittet, främst för att det var tråkigt som sagt. Allt som hände var väldigt ointressant och Grodd's armé var otroligt töntig. Blä på den här serien.
 
Postat av: Saras serieblogg

Åh, vad trist med Chicago Justice! Har inte tittat än då jag väntar på engelsk text men hade sett fram emot serien och nu har jag inte direkt höga förhoppningar...

Svar: Tror Justice kan vara jätte bra för dem som sett de andra Chicago serierna! Tyckte mest inte om det bara för att jag inte förstod något!
Emelie Karlsson

2017-03-02 @ 19:21:26
URL: http://seriereflektoner.blogg.se
Postat av: Seriemorsan

Ajdå, det låter inte lovande med Chicago Justice. Ska försöka se det avsnittet idag!

Att jag inte tänkte på att Jasper inte var med i veckans avsnitt. Jag som har irriterat mig SÅ på honom!

Svar: Tror att Chicago Justice är bra för dem som sett de andra Chicago-serierna! Då förstår man nog något, vilket jag inte gjorde överhuvudtaget!
Emelie Karlsson

2017-03-03 @ 08:36:00
URL: http://seriemorsan.blogg.se
Postat av: Rebecca Adnell

Just det första Chicago Justice avsnittet var en del av en crossover med två av dom andra serierna, så det kan vara därför det var lite förvirrande. Kan dock verkligen rekommendera dom andra Chicago-serierna, galet bra!

Svar: Ja, jag vet. Tycker faktiskt det var ett lite dåligt koncept att starta en serie med. Med det säger dem i princip att Justice enbart är för dem som kollar på Chicago-serierna! Speciellt när man startar en serie så där. Tråkigt! Men nog bra att jag får ta bort en serie från mitt alldeles för trånga schema!

Försökte med Med när den serien var ny, tyckte inte om den heller!
Emelie Karlsson

2017-03-03 @ 16:00:59
URL: http://adnellphotography.blogg.se/
Postat av: Katrine Larsson

Ska Barry och Iris gifta sig nu? men kom igen.. Gissar på att det är för att det finns en chans att hon dör eller? men han är ju så säker på att dem ska rädda henne så då behöver de väl inte göra det?.

Svar: Ja jätte löjligt! "Life's too short"-frieri!
Emelie Karlsson

2017-03-05 @ 16:14:54
URL: http://serieexecutioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: