Urval av veckans tv | vecka 10 del 1

 
ONCE UPON A TIME 5x11 Tougher Than the Rest | Det här är ungefär den enda jag serien jag inte har längtat efter överhuvudtaget. Vet inte varför, men är inte alls sugen på Once Upon a Time längre. Det finns ingenting överhuvudtaget som lockar, i så fall är det enda Robin Hood. Och i det här avsnittet fick vi Robin Hood. Egentligen är jag egentligen i konflikt kring detta. Det är Robin, men det är inte Robin. Ska Regina starta ett förhållande med denna fake-Robin? Hoppas att dem kommer på att det är samma, bara att han behöver en liten push. Annars var det ett tråkigt avsnitt. Förutom då den emotionella Robin/Regina aspekten, som sagt.
 
BIG LITTLE LIES 1x03 Living the Dream | Är kär i den här serien. Den får halvdana betyg, men jag är helt och hållet förälskad.Tycker om serier som är centrerade kring städer och inte karaktärer, i sig. Vi har ett mordmysterium samt en stad. Vem har gjort det? Jätte intressant att följa, främst eftersom att jag inte har en enda teori om vem som kan ha gjort något. I det här avsnittet fick vi fantastiska prestationer. Främst från Witherspoon och Skarsgård tycker jag, trots att den sistnämnde spelar en hemsk karaktär.
 
DESIGNATED SURVIVOR 1x11 Warriors | Äntligen är även den här serien tillbaka - mitt älskade Designated Survivor!! Serien hade uppehåll alldeles för länge, och lämnade oss med en liten cliffhanger. Vem blev skjuten? Hade trott att det skulle vart Alex, men det var tydligen själva presidenten själv. Lite uppenbart nu i efterhand, då man kunde använda sig mer ut av aspekten med Peter. Skönt att Hannah även till slut kunde ta sig till Tom, eftersom det har varit ett problem under hela säsongen.
 
LETHAL WEAPON 1x17 A Problem Like Maria | Mediokert avsnitt. Tråkigt fall tycker jag, och det var vad som drog ner hela avsnittet. Annars är Riggs och Karen ett av tv-världens finaste par just nu, hemskt att se middagen i slutet när det togs upp att Riggs' fru blev mördad. Hjärtkrossande. Tyckte även det var hjärtkrossande när Roger var tvungen att tacka nej till Trish försök att få med honom till Paris, trots att det blev bra tillslut. Den enda glädjespridaren i det här avsnittet blev Brooks, då han är allmänt fantastisk.
 
Postat av: Lena

tappade bort mig i OUAT någon gång när dem var i Camelot men känner ändå inte att jag har saknat att se den. Dem var mer mysig tycker jag :)

Svar: Nej, tyckte verkligen om serien de första säsongerna. Men nu är kvaliteten verkligen på botten, samtidigt som jag egentligen inte har några karaktärer att bry mig om!
Emelie Karlsson

2017-03-09 @ 22:37:23
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: