Urval av veckans serier (2) | vecka 12

 
LEGENDS OF TOMORROW 2x14-15 Moonshot & Fellowship of the Spear | Har äntligen kollat ikapp Legends of Tomorrow efter att ha legat ett par avsnitt efter. Tre, för att vara mer specifik. Tyckte inget av de tre avsnitt jag såg var speciellt bra, för att vara ärlig. Men jag tyckte ändå det var sorgligt när Commander Steel offrade sig. Tycker även om Eobard, så det var roligt att se honom samarbeta med Ray. Det avsnitt som kom idag var också ganska ointressant, främst eftersom att Legends alltid porträtterar historia så dåligt. Kul att se Snart dock, antar jag. 
 
ARROW 5x17 Kapiushon | Säsongens bästa avsnitt, överlägset. Vi fick seriöst igår ett musikalavsnitt av The Flash som var bland det löjligaste jag har sett, och bara en dag efter fick vi det här. Vi fick ett avsnitt där Oliver blev torterad i sex dagar. Vi fick ett avsnitt där Oliver blev tvingad till att erkänna att han tyckte om att döda. Det här var så mörkt att jag nästan är chockad, men samtidigt så Arrow-igt att jag inte kan sluta le. Stephen Amell bidrog även med veckans bästa tv-prestation. Adrian är även uppe i toppen tillsammans med Slade och Malcolm som skurkar nu, för det här var hemskt. Kommer vara intressant att se hur han utvecklas i framtiden, i och med att Bratva ska komma in i leken på riktigt.
 
DESIGNATED SURVIVOR 1x13 Backfire | Tycker om den här serien precis lika mycket nu som jag gjorde när den var ny, och jag placerade den etta på listan över förra årets bästa nya serier. Det här avsnittet var också jätte bra, även fast det inte var lika "fartfyllt" som de tidigare. Det var koncentrerat, vilket jag också tyckte om faktiskt. Oväntat nog. Vi fick se mycket mer av karaktärerna, vilket var intressant. Speciellt att det blev så personligt med bland annat Seth, Tom och tyvärr (!) Aaron. We were rooting for you! Jätte sorgligt. 
 
Postat av: Film&serier bloggen

Gillar verkligen Arrow just nu, och verkligen det här avsnittet !

Svar: Ja eller hur! Säsongen blir bara bättre och bättre!
Emelie Karlsson

2017-03-24 @ 08:39:12
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: