Säsongsrecension | the catch säsong 1

 
Det bästa och det sämsta med säsongen: Får såna otroliga Chuck-vibbar från The Catch med själva bedragarberättelsen, samt med Benjamin och Alices romans. Och så dyker Lester från Chuck upp? Det här är en serie som jag har behövt. Det finns ingenting där ute som kan mäta sig med Chuck. Det finns ingenting där ute som ens liknar Chuck - och så hittar jag det här. Älskade den här säsongen till fullo och är så glad att den kommer tillbaka imorgon med en till säsong. Finns ingenting som var dåligt med den här säsongen. Vi fick fantastiska karaktärer (fantastiskt starka kvinnor) och en otroligt bra gjord serie, som bara skriker mig.
 
Säsongens bästa och värsta karaktärer: Den bästa karaktären, överlägset, från den första säsongen är Alice. Hon är otroligt stark, och låter sig aldrig besegras. Tycker även om hur hon tog sig tillbaka Benjamin, eftersom det skedde på ett sätt som inte förminskar hennes kön. På tal om Benjamin är han också en av säsongens bästa karaktärer. Dem valde verkligen ut en perfekt skådespelare till karaktären. Val är också fantastisk, trots att hon skulle behöva lite mer utveckling. Säsongens sämsta karaktär kan istället gå till Dao. Trots att han blir aningen bättre till slutet, är han fortfarande inte alls en favorit. Har svårt för Danny också, men inte lika mycket som med Dao.
 
 
 
Postat av: Saras serieblogg

Naeee, nu får du mig att vilja se den här också (och jag har inte tid)!!! :'D

Svar: Såååå braaa!! Kollade klart den på en kväll haha, och såg det första s2 avsnittet imorse när det kom ut! Jätte bra det med!
Emelie Karlsson

2017-03-10 @ 11:00:00
URL: http://seriereflektoner.blogg.se
Postat av: Elsa

Är den det minsta lik Chuck så passar den nog mig :D

Svar: Är inte lika komiskt fantastisk som Chuck, och har självklart inte samma emotionella effekt på en. Men något i hur den är och vad den handlar om får mig verkligen att tänka på Chuck!
Emelie Karlsson

2017-03-11 @ 03:21:27
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: