Samarbete | Rankar familjemedlemmarna i This Is Us

 
REBECCA
 
Onsdag och det är dags för ett samarbetsinlägg igen. Den här gången är temat "realism" och jag tänkte ranka familjemedlemmarna i en av de enda rena dramaserierna jag följer: This Is Us. Exkluderar William och Toby, då dem egentligen har egna berättelser. På en sista bland hittar vi i alla fall Rebecca. Främst eftersom att hon ofta är orättvis mot Jack i tillbakablickarna, men även för att hon i nutid är tillsammans med Miguel.
 
 
 KEVIN 
 
Om det är någon karaktär från This Is Us jag inte kan relatera till överhuvudtaget, så är det Kevin. Vet inte varför, antagligen för hans oftast-stela-teaterintresse. Han har även varit otroligt orättvis mot Kate, vilket inte har höjt honom alls i mina ögon heller. Tycker bara att hans berättelse är så tråkig, samtidigt som jag är inte är världens största fan av skådespelaren bakom karaktären.
 
 
 RANDALL 
 
Har i alla avsnitt förutom de två senaste egentligen bara visat upp en perfekt sida av sig själv, vilket har varit tråkigt. Har alltid tyckt om hans rutiner dock, vilka har försvunnit nu till slutet. Därför har han ramlat ner några platser för mig. Tycker dock fortfarande om honom, därför hamnar han ändå över både Kevin och Rebecca. Det är bara det att jag inte riktigt fastnat, trots hans breakdown.
 
 
 BETH 
 
Tycker att Beth är alldeles fantastisk. Hon är först och främst otroligt vacker, men hon är samtidigt otrolig med både familjen samt Randall. Sina barn också, som verkar ta efter henne jätte mycket. Bra förebild? Ja. Tycker aldrig att hon tar fel beslut och tycker aldrig illa om henne, vilket gör så att hon hamnar så här långt upp. Hoppas vi får se mer av Beth i uppkommande säsonger. Hon är fantastisk. 
 
 
 
 JACK 
 
Här kommer antagligen den största överraskningen på listan - att Jack inte är längst upp, som han antagligen skulle vara på de flesta listor. Han är ändå en fantastisk far och en fantastisk man till Rebecca. Men han är död. Självklart uppskattar jag tillbakablickarna med honom, och självklart kommer det vara hjärtkrossande att få reda på hur han dog. Men han är inte med nu, vilket gör så att han hamnar på en andraplats. 
 
 
KATE 
 
Det här är nog också en oväntad placering. Min pojkvän visste direkt vilken karaktär jag skulle sätta längst upp, och jag är nog också ganska övertygad. Övertygad om att jag tycker om Kate mest av alla familjemedlemmar. Även fast hon är tillsammans med den man inte många tycker om, så tycker jag om henne jätte mycket. Hon är otroligt äkta och jag älskar att följa hennes viktresa (hoppas hon verkligen får et breaktrough snart!). Kate är även fantastisk med sin familj, speciellt Kevin. Därför blir hon en favorit hos mig - och tar första platsen.
 
Det här inlägget är som vanligt i samarbete med KarinSara, Lovisa, Felicia och Elsa. Veckans tema är realism.
 
Postat av: Flisan

sv: jag med :D

kul läsning :D

2017-03-08 @ 18:02:11
URL: http://nouw.com/lifeandtv
Postat av: Felicia

heh, jag gillar kevin (förutom kanske Jack) mest men jag är ju teaterperson sååå ;)

Svar: Ja, förstår därför varför han skulle komma längst upp! Hans berättelse präglas verkligen av att "bryta loss" och gå på talang istället i teatervärlden!
Emelie Karlsson

2017-03-08 @ 18:04:38
URL: http://frokentv.se
Postat av: Film&serier bloggen

Kate är nog också min favvo karaktär tätt följt av Jack :)

Svar: Kate är så fantastisk!
Emelie Karlsson

2017-03-09 @ 10:11:24
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: