Legion: chapter eight | Arrow: disbanded

 
 
Det var väldigt längesedan jag skrev om Legion, varför? Jo, för att jag egentligen inte har följt serien sedan avsnitt tre. Det har inte blivit av, helt enkelt, även fast det här är en serie jag verkligen tycker om. Men egentligen var det tur att jag hamnade efter, för nu när jag såg alla restrerande avsnitt samt det senaste idag - blev nästan serien ännu bättre. Främst eftersom att man inte riskerar att glömma bort något (vilket man riskerar innnan), men även för att man känner sig närmare karaktärerna. Men på grund av detta, blev säsongsfinalen underwhelming. 
 
Det var skönt att slappna av, självklart, men det hände inte så mycket jämfört med de tidigare avsnitt i säsongen. Avsnittets höjdpunkt var egentligen för mig att Clarke var med igen, bara för att jag tycker om Hamish från Fantastic Four och Ithaca. Det var dock även intressant att dem valde att inte "vinna över" The Shadow King och istället ta med honom till säsong två. Håller tummarna för att vi även får se Professor X i säsong två, då dem utforskat det i de sista två avsnitten av säsongen. Samt även för att serieskaparna har snackat att dem vill få med antingen McAvoy eller Stewart. Tyckte ändå, trots mitt skrivande, att det här var ett bra sista avsnitt på säsongen. Främst eftersom att det igen visade på att kvinnorna räddar männen i Legion, även fast vi har en av världens starkaste mutanter i huvudrollen. 
 
 
 
 
 
Egentligen hade jag bara ett problem med det här avsnittet. Bara ett. Det var att Oliver blev positiv alldeles för tidigt. Självklart fick han hjälp av Diggle, men från tidigare händelser vet vi att Oliver brukar fastna i mörkret. Att han inte brukar acceptera hjälp. Men det kanske tyder på en viss karaktärsutveckling, trots att jag inte trodde det var möjligt med en sådan fantastisk karaktär som Oliver Queen. Men mitt problem med den här aspekten var egentligen inte utvecklingen, utan att den inträffade överhuvudtaget. Jag tycker om mörker, och vill inte att det ska försvinna så snabbt. Inte för jag tror att det kommer göra det dock med Adrian i förarsätet. Ugh, vad han är fantastiskt obehaglig!
 
Annars dock, var det här ännu ett fantastiskt avsnitt av Arrow. Det går otroligt bra just nu för den här serien, sett till kvaliten. Adrian Chase är en otroligt bra skurk, speciellt i och med att han faktiskt är nära de andra. Han jobbar nästan precis bredvid dem. I det här avsnittet dock, fick alla reda på att Chase faktiskt är Prometheus och polisen är nu efter honom. Detta betyder nog att den här serien kommer bli ännu mer blodig än den redan är just nu. Kul också att Bratva verkar stanna i Star City, vilket betyder att tillbakablickarna känns mer relevanta.  
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: