Första intryck | Time after time & making history

 
Två nya tidsreseserier hade premiär idag tillsammans med Feud och The Arrangement. Dessa två tidsreseserier var Time after Time - som handlar om att H.G Wells skapar en tidsmaskin och Jack the Ripper använder den för att ta sig till framtiden - och Making History. Making History är en komediserie som jag antar kommer att handla om hur dem ska starta den amerikanska revolutionen, efter att ha stoppat den då huvudrollen dejtar Paul Revere's dotter. Detta gjorde så att Revere inte kunde koncentrera sig på revolutionen. Dessa två serier är faktiskt två serier jag har sett fram emot väldigt länge, i alla fall Time after Time specifikt då den har med två intressanta historiska figurer i och med författaren och seriemördaren. Making History har jag enbart sett fram emot då jag hört att den ska vara nytänkande.
 
Efter att ha sett det som släpptes idag dock, är jag inte längre säker på om dessa serier var värda min längtan. Först och främst vet jag inte riktigt alls vad jag ska tycka om Making History. Vi fick enbart tjugo minuter, men det fick en ändå att undra om det var skräp eller om det var, som tidigare nämnt, modernt och nytänkande. Jag som är väldigt intresserad av historia tycker självklart om när man gör något roligt med det - till exempel att ha med founding fathers, men det här var lite för larvligt för min smak. Tänker dock självklart fortsätta kolla på det, främst eftersom det faktiskt är historia men även för att avsnitten är så korta som dem är. Skönt att ha sådana serier i schemat, trots att dem inte är fantastiska.
 
Time after Time har jag ännu mindre åsikter gentemot, vilket är tråkigt då det här var den serie jag såg fram emot mest i år. Vi har en fantastisk idé i och med The Ripper och Wells, men den utförs inte fantastiskt. Inte utifrån vad vi fick se i de två första avsnitten i alla fall. Det är inte alls lika intressant som jag trodde att det skulle vara och tycker att serien verkar ha en icke-existerande personlighet. Ingen edge. Hoppas dock att dem reser lite mer i tiden i framtiden, trots att det inte verkar som det just nu. Hoppas även att karaktärerna kan utvecklas i framtiden då jag nu inte riktigt föll för dem. Tror att Time after Time ganska självklart blir en serie som enbart får en säsong, vilket är skönt samtidigt som det är en besvikelse. Men detta verkar vara en rolig idé som inte riktigt har ett hjärta.
 
Postat av: Tilda Barkselius

Vad tråkigt att de inte var som du hoppats!

Svar: Ja, hade dock inga förväntningar överhuvudtaget innan jag satte på avsnitten imorse, vilken var skönt. Hade nämligen kommit dålig kritik så förminskade vad jag hoppades få ut av dem!
Emelie Karlsson

2017-03-06 @ 20:43:46
URL: http://nouw.com/tildabarkselius
Postat av: Rebecka

Tråkigt att den inte v

2017-03-07 @ 19:15:35
URL: http://nouw.com/rebeckaliljestad
Postat av: Rebecka

Tråkigt att den inte var som du trodde.

Svar:
Åh eller hur <3

Kram

2017-03-07 @ 19:17:25
Postat av: Katrine Larsson

Jag tyckte att Time after time var hyfsat bra ändå, trodde dock att den skulle vara mer seriös då den kändes lite töntig.

Svar: Jaa, det töntiga var ändå det värsta. Men Time after Time var självklart ändå helt okej!
Emelie Karlsson

2017-03-09 @ 15:13:37
URL: http://serieexecutioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: