Första intryck av 13 Reasons Why

 
Nu är den äntligen här, den första serien någonsin Selena Gomez har producerat (som är mer seriöst än Alex v Alex). Men det är inte vilken serie som helst, nej, utan det är en serie baserad på boken vid samma namn. Thirteen Reasons Why skriven av Jay Asher, som handlar om en tjej som tar självmord. Denna tjej skickar sedan ut kasettband där hon förklarar anledningarna varför hon valde att inte leva längre. Intressant, eller hur? Serien kom ut inatt och jag har hunnit se två avsnitt, två helt fantastiska avsnitt. Vad som är intressant, först och främst, är att serien är mycket mer berättande och förklarande än vad jag trodde den skulle vara. Det var inte för ens i slutet av det andra avsnittet som vi fick en hint på lite med mysterium, vilket jag tycker är fantastiskt. Serien blir så förtrollande i och med detta, vilket gör det svårt att sluta titta.
 
Förutom detta dock, är ändå vår huvudkaraktär det överlägset bästa med den här serien. Hannah Baker. Hon är otroligt karismatisk och otroligt lätt att relatera till, vilket skapar en fantastisk ledande karaktär. Tillsammans med Hannah dock, får vi även ett till gäng med intressanta karaktärer. Clay, bland annat, som verkar bli vår huvudkaraktär i de nya scenerna då det är han som lyssnar på kasetterna just nu. Men vi har även Alex, som vi hittills inte vet något om. Jessica, som jag inte riktigt kan placera. Justin, som inte alls är en bra kille. Och Tony, som verkar ha en större koppling till detta än någon annan. Dessa intressanta karaktärer skapar tillsammans med berättandet en fantastisk serie, som är svår att slita sig ifrån. Nu ska jag ta och kolla klart på den första säsongen! En säsongsrecension kommer nästa vecka.
 
 
Postat av: Nelly

Ja denna kommer jag nog hugga in på, verkar sjukt intressant!

2017-03-31 @ 20:42:10
Postat av: Lena

Har inte hunnit se den ännu, ska göra det imorgon, men nu blev jag ju mer än nyfiken! :D

Svar: Jaa, idag tänkte jag också försöka kolla igenom nästan hela! Jätte intressant serie!
Emelie Karlsson

2017-03-31 @ 21:43:47
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: rememberthiis.blogg.se

jsut det! den släpptes ju igår, bra att du påminde mig! :)

Svar: Den verkar riktigt bra, trots att jag inte kommit så långt hittills!
Emelie Karlsson

2017-04-01 @ 10:40:59
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jag har sett de fyra första avsnitten, gillar den :). Gillar Miles Heizer (han som spelar Alex) sedan tidig så är rätt glad att han är med.

2017-04-01 @ 11:31:54
URL: http://frokentv.se
Postat av: Elsa

Roligt att du verkar positiv ang denna! Då får jag nog också ta och kolla in :)

Svar: Ja, ligger på avsnitt 8 nu och tycker det är jättejätte bra!
Emelie Karlsson

2017-04-02 @ 16:38:15
URL: http://www.gillafilm.se
Postat av: Film&serier bloggen

Den här serien är verkligen jätte bra, har sett 9 avsnitt, men vill inte att det ska ta slut!

Svar: Nej precis, känner likadant! Läser och pluggar istället för att kolla på serien, så jag inte behöver kolla klart den! Det är ju bara 13 avsnitt :'(
Emelie Karlsson

2017-04-03 @ 08:46:02
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: