Disney re-watch (1) | pocahontas & the princess and the frog

 
POCAHONTAS
 
Om det finns något Disneyfilm jag verkligen har förståelse för, så är det Pocahontas. Har förståelse för att folk inte tycker om den, för att folk tycker att den är alldeles för rasistisk och alldeles för romantiserande för John Smith som kanske inte var världens bästa människa. Vad skulle jag tycka om folk Christopher Columbus romantiserades, liksom. Men trots denna förståelse, kan jag fortfarande inget annat än att älskad en här filmen. Först och främst består den av en av Disneys bästa låtar någonsin, Colors of the Wind (tyvärr är det dock den enda bra låten i filmen) och en av de bästa huvudrollerna, Pocahontas. Älskar filmvarianten av John Smith, men vet att han inte riktigt var en bra människa - och därför dras betyget faktiskt ned. Om man bara ser på filmen dock, tycker jag om Smith tillsammans med Pocahontas. Förutom detta är även Pocahontas en otroligt vacker skapelse, med fantastiska animationer. 
 
 Huvudkaraktär  | Skurk  Kärleksintresse  | Låtar 
 
 
THE PRINCESS AND THE FROG
 
Det här är faktiskt ingen re-watch, jag hade inte sett Princess and the Frog innan. Vet inte varför, men det hade blivit så att jag missat den. Turligt nog såg jag den nu dock, eftersom att den faktiskt var otroligt rolig. Är inte helt såld på jazz, som många nog vet, men tyckte om alla Frankrike-influenser så det blev okej. Skurken var litelite problematisk, tycker jag ändå, men inte huvudkaraktärerna. Huvudkaraktärerna var fantastiskt roliga, och jag trodde faktiskt på deras kärlek. Vilket inte händer ofta inom Disney för mig. Sedan måste vi även prata om eldflugan?? Det var bland det sorgligaste jag någonsin upplevt i en animerad film, när han färdades upp till himlen och blev en stjärna. Så fint! Överlag en väldigt underhållande film, trots den dåliga skurken. Kul också att den var tecknad och inte animerad! 
 
 Huvudkaraktär ♥♥♥♥ | Skurk  Kärleksintresse ♥♥♥♥ | Låtar ♥♥
 
Postat av: Karin

Så längesen jag såg Pocahontas kanske borde också göra en re-watch på den. Samma med Princess and the Frog – fast jag har för mig att jag inte tyckte om den.

2017-03-20 @ 20:11:42
URL: http://karinsuniversum.se
Postat av: Tilda Barkselius

Jag älskade Pocahontas som liten men har på senare tid börjat tvivla starkt på storyn, håller dock med dig om att "Colors of the wind" är fruktansvärt vacker!

Svar: Ja, den är först och främst otroligt historiskt inkorrekt! Och tycker inte om att man romantiserar hemska människor, i och med John Smith. Om de bara hade ändrat hans namn och tagit bort de rasistiska låtarna skulle det nog vara en jättejätte bra film! Älskar Pocahontas som karaktär!
Emelie Karlsson

2017-03-20 @ 21:16:40
URL: http://nouw.com/tildabarkselius
Postat av: Film&serier bloggen

Kommer ihåg att jag såg på Pocahontas när jag var liten och att jag tyckte så mkt om den, men nu var det ett tag sedan jag såg på den filmen. Princess and the frog har jag faktiskt aldrig sett på.

Svar: Nej, det känns som att Princess and the Frog är en film många hoppar över! Men jag tyckte att den var jätte mysig och rolig. Tecknad (!) först och främst, men även sorglig och hade fantastiska karaktärer!
Emelie Karlsson

2017-03-21 @ 08:20:19
URL: http://filmandserier.blogg.se
Postat av: Seriemorsan

Åh så roligt att se om Disneyfilmer. Det borde jag också göra!

Svar: Jaa, vissa har man verkligen glömt bort att man älskar!
Emelie Karlsson

2017-03-21 @ 16:50:35
URL: http://seriemorsan.blogg.se
Postat av: Lena

Började ju mitt Disney projekt men sedan rann det ut sanden, måste dock fortsätta den snart! Så kul att se om på dessa filmer.

Svar: Ja det brukar bli så! Försökte mig också på ett tidigare, men det gick inte heller så fantastiskt haha!
Emelie Karlsson

2017-03-21 @ 20:00:06
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: