Bokrecension | norse mythology

Har aldrig läst en Neil Gaiman bok förut. Har varit sugen på ett antal (Neverwhere, bland annat som ligger hemma och samlar damm) men har aldrig öppnat en. Tills nu. För nu har jag läst igenom författarens senaste bok, Norse Mythology. I den här boken får vi huvudsakligen träffa på vår mytologis främsta individer - Thor, Odin och Loki. Vi får följa med på fisketurer, vi får följa med på giftermål och vi får följa med till olika världar. Vi får även uppleva slutet. Ragnarök. Det här var en fantastisk bok, och jag är glad att det här var min första Gaiman upplevelse.

Det här är en bok med mindre berättelser mellan starten och slutet på Asgård och resten av de nio världarna. Ut av dessa sexton berättelser fick jag även självklart ett par favoriter. Dessa var The Master Builder (för att den var otroligt underhållande), Freya's Unusual Wedding (för att Thor och Loki klädde ut sig till kvinnor), The Apples of Immortality (för att den var otroligt mytisk) och The Story of Gerd and Frey (för att de var så söta). Men trots att dessa var mina favoriter, var alla speciella på sitt sätt. De var otroligt välskrivna allihopa och jag förstår varför Gaiman är en sådan känd författare. Norse Mythology var välskriven och otroligt karaktärsutvecklande under sin korta tid. Men mest av allt, var den episk.

Postat av: sandra

den vill jag såå gärna läsa!

Svar: Den var verkligen BRA! Jätte intressant och perfekt upplagd!

2017-03-12 @ 16:43:46
Postat av: Seriemorsan

Det låter som en bok i min smak. Ska kolla upp!

Svar: Riktigt bra bok!

2017-03-13 @ 12:53:23
Postat av: Elsa

Låter som en intressant bok! Tycker dock alla hans böcker låter intressanta :-) Blir så sugen på att läsa när du publicerar bokrecensioner men jag är så otroligt dålig på det då jag har alldeles för stora koncentrationssvårigheter! Har redan en hel hög med böcker hemma som jag köpt för att jag varit naiv nog att tro att jag faktiskt skulle ta tag i att läsa dem... Hälften har jag dessutom läst ungefär halva och sen tröttnat. Synd då de säkert är väldigt bra egentligen. Böcker är egentligen ett väldigt bra tidsfördriv när man sitter och väntar, ex. på skolraster eller i väntan på bussen/tåget. Kan dock inte läsa när jag väl sitter på bussen för då blir jag åksjuk, haha!

2017-03-14 @ 19:21:02