Bokrecension | bloodlines

Nu har Vampre Academy-serien blivit utläst och det är dags för Bloodlines istället, den serie som jag egentligen såg fram emot mest från första början. Dock efter att ha blivit klar med Vampire Academy är jag inte säker att detta kan slå Rose och gänget. Tog mig en väldigt lång tid att läsa ut den första boken, vilket först och främst inte är lovande. Om det blir en serie som får mig att hamna i en reading slump. Den första boken i Bloodlines-serien vid samma namn utspelar sig i samma värd som Vampire Academy. Men till skillnad från den sistnämnda är här huvudkaraktären Sydney, en alchemist som vi träffat i tidigare böcker. Hennes uppdrag blir i den här boken att bo tillsammans med Jill - samt Eddie och Adrian - efter en attack gjorts på Jills liv, då hennes halvsyster sitter på tronen.

Men vad vi får förutom anpassningen till skolan, är en mystisk tatureringssalong som ger en taturering med krafter. Till exempel kan man bli smartare och snabbare. Sydney upptäcker efter ett tag att det handlar om vampyrblod dessa tatueringar, och måste hitta den individ som ligger bakom det hela. Samt ett par mord som verkar relatera. Vad jag tyckte var bäst med den här boken, är att den känns mycket mer vuxen än de som Mead har släppt tidigare. Samtidigt som jag tycker om att man får mer fokus på de karaktärer som Vampire Academy inte behandlade lika mycket. Till exempel Jill, Adrian och Eddie. Sydney är även en bra huvudkaraktär, även fast jag inte tycker om hennes vampyr-racism. Tror dock att hon kan utvecklas, då jag är övertygad om att hon blir tillsammans med Adrian. Överlag en väldigt bra bok ändå, trots att det tog mig ett bra tag att läsa igenom den. Undrar vad handlingen i den andra blir!

Postat av: Film&serier bloggen

Den här boken måste jag läsa, verkar vara något jag skulle gilla :)

2017-03-08 @ 09:03:10