Tävling | vinn böcker från adlibris!

 
Nu när jag åker till Italien nästa vecka, och inte kommer kunna kommentera eller svara på kommentarer, tyckte jag att det kunde passa bra med en tävling. Speciellt en tävling som relaterar till böcker, då det faktiskt är (ska vara) sommar just nu. Och visst är det härligt att sitta utomhus med en bok i handen? Därför tänkte jag nu tävla ut lite böcker till en lycklig vinnare, från Adlibris. Vad du behöver göra för att vara med är följande: 
 
  • Kommentera detta inlägg att du är med. Berätta om den bästa bok du har läst i år, samt en bok du verkligen vill ha. 
  • Ha med din mailadress när du kommenterar så jag kan kontaka dig om du vinner. 
 
Och det var allt. Enkelt, eller hur? Det kommer även finnas tre varianter av pris. Antingen så väljer man enbart en bok från Adlibris som man vill ha, maxpris 150kr. Eller så väljer man att ta vara på ett av deras erbjudanden - "summer reading 2 för 129", eller "4 pocket för 159kr". Därför får ni alltså välja om ni vill ha en bok, eller ta del av dessa erbjudanden och få antingen två eller till och med fyra böcker. Kul, eller hur? Vinnaren kontaktas den 17 juni, när jag är hemma igen. Lycka till!
 
Tävlingen är avslutad och vinnaren blev Helena.
Postat av: Lena

Vilken rolig tävling! Självklart kan man inte tacka nej till den. Jag är med :D

Av dem böcker som jag läst i år är favoriten helt klart Daughter of the Pirate King av Tricia Levenseller! :D

En bok som jag verkligen vill ha just nu är Fantastic Beast som jag fingrat på flera gånger men aldrig köpt hem.

2017-06-10 @ 20:03:14
URL: http://nouw.com/myfictionalworlds
Postat av: Amanda

Kul tävling! ^^ Bästa boken jag har läst i år (och kanske på flera år) är Du, bara av Anna Arhnlund. Den var heeelt fantastisk, kunde inte sluta läsa.

En bok jag verkligen vill läsa är The Inexplicable Logic of My Life av Benjamin Alire Sáenz. Hans förra boken är en annan av mina favoriter så har höga förhoppningar på denna :)

2017-06-10 @ 23:03:58
Postat av: Nelly

Vad roligt! Den bästa boken jag läst i år är "Allt jag inte minns" av Jonas Hassen Khemiri, den var såå bra och sitter kvar på näthinnan fortfarande.

En bok jag verkligen skulle vilja ha just nu är Jojo Moyes nya "Toner i natten". Jag älskar känslan i hennes böcker, hon är nog min favorit-författare all time! Och just för att hon är så bra vill man köpa hennes böcker, inte bara låna.

2017-06-11 @ 19:05:05
Postat av: Saras serieblogg

Åh, vilken helt fantastisk och rolig tävling!

När det kommer till vilken bok som är den bästa boken jag har läst i år är svaret enkelt: Ett litet liv av Hanya Yanagihara. Det är ett mästerverk som ställer livets bekymmer på sin spets och man lider innerligt med karaktärerna. En helt fantastisk bok som gott kan läsas mer än en gång!

En bok jag verkligen vill ha är "Våld och islam" av Adonis, då min kompis har fört fram den som en intressant granskning av islam. Den ligger dock över priset 150 kr, så om man ska motivera en bok man gärna skulle vinna så säger jag Haruki Murakamis "Norwegian Wood" - dels för att jag vill sätta mig in i Murakamis verk och dels för att jag länge har fascinerats av bokens snygga röda omslag.

2017-06-11 @ 20:58:39
URL: http://seriereflektioner.blogg.se
Postat av: Josefine D

Vilken rolig tävling, men oj så svårt!

Den bästa bok jag har läst i år är nog Stora små lögner av Liane Moriarty, kanske mest eftersom jag gillade tv-serien så himla mycket och för att jag har läst rätt mycket skrot, men jag gillar skrot :)

En bok jag verkligen vill ha är Omgiven av psykopater.
Ja, jag skulle även gärna vilja ha den första, Omgiven av idioter, men nu var det ju bara 1 som skulle väljas, så då väljer den. Jag tycker att den verkar vara superintressant.

2017-06-11 @ 21:45:41
URL: http://antikrummet.blogspot.se/
Postat av: Helena i Uppsala

En sömnlös natt hos min vän tog jag ur hans bokhylla Vargskinnet av Kerstin Ekman. Det blev definitivt inte mycket sovande några nätter framöver! Och den ingår ju dessutom i en trilogi som jag måste låna de övriga två böckerna ur på bibliotek. En annan vän trodde jag lovprisade Kerstin Ekmans Sörmlandsepos, så då blev jag ju såld på de fyra delarna. Mitt bibliotek hade bara tre delar så den saknade boken fick fjärrlånas. Nu har jag inte läst något på ett tag utan fått vila upp mig med korsord. Dags igen?
En tredje vän rekommenderade Göran Rosenbergs Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz - och den som lyder råd är vis!
Som du ser av titlarna ligger jag långt efter då jag bara läst facklitteratur de senaste åren.

2017-06-11 @ 21:51:42
Postat av: Hanna

Superkul! Jag är gärna med :) Väldigt svårt att välja dock.

Den bästa bok, eller åtminstone mest intressanta bok, som jag har läst i år måste vara Unmentionable: The Victorian lady's guide to sex, marriage and manners som behandlar allt äckligt, jobbigt och konstigt som inte tas upp i romaner som Stolthet och fördom och Jane Eyre. Rekommenderas!

En bok som jag hemskt gärna vill ha är A Court of Wings and Ruin av Sarah J Maas.

2017-06-13 @ 09:35:47
Postat av: Helena

Tack för boken! Jag hämtade ut den igår.
/Helena

2017-06-23 @ 11:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: