Min månad i böcker | maj

 
En till bra läsmånad, vilket alla har varit den här månaden. Läste lite Shakespeare i början av månaden, men avslutade den med nästan enbart contemporary-böcker. Fick även in en sci-fi bok i och med Passenger, och väldigt mycket böcker som utspelar sig på resande fot. I The One Memory of Flora Banks tar sig huvudkaraktären till Island, i Passenger och The Geography of You and Me tar sig karaktärerna lite överallt. I A Quiet Kind of Thunder besöker de Skottland. Roligt!
 
 
Romeo and Juliet av William Shakespeare 
Throne of Glass av Sarah J. Maas 
The Merchant of Venice av William Shakespeare 
Much Ado About Nothing av William Shakespeare 
5 The One Memory of Flora Banks av Emily Barr 
Passenger av Alexandra Bracken 
Always and Forever, Lara Jean av Jenny Han 
Faceless av Alyssa B. Sheinmel 
Windfall av Jennifer E. Smith 
10 A Quiet Kind of Thunder av Sara Barnard 
11 Still Star-Crossed av Melinda Taub 
12 The Geography of You and Me av Jennifer E. Smith 
 
 
Postat av: Lena

Efter att ha läst Romeo&Julia tänkte jag att NU ska här läsas resterande verk av Shakespeare. Sedan började jag läsa Northanger Abbey och då glömdes det bort tyvärr. Men någon dag så haha

Svar: Ja, Romeo och Julia är inte riktigt hans bästa. Tyckte om den mer än vad jag trodde, men den romantik som är med där bör inte riktigt vara ett bevis på "riktig kärlek". Lite problematisk berättelse.

Jag tänkte också att jag skulle läsa igenom alla hans verk! Läste kanske .. 5-6 st? Men nu har det tagit helstopp haha. Har ingen lust alls längre!
Emelie Karlsson

2017-06-02 @ 07:54:18
URL: http://nouw.com/myfictionalworlds
Postat av: Film&serier bloggen

Vad duktig du är, fattar fortfarande inte hur du hinner läsa så mycket på en månad :)

Svar: Haha nej inte jag heller!
Emelie Karlsson

2017-06-02 @ 08:47:41
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: