Min månad i böcker | maj
En till bra läsmånad, vilket alla har varit den här månaden. Läste lite Shakespeare i början av månaden, men avslutade den med nästan enbart contemporary-böcker. Fick även in en sci-fi bok i och med Passenger, och väldigt mycket böcker som utspelar sig på resande fot. I The One Memory of Flora Banks tar sig huvudkaraktären till Island, i Passenger och The Geography of You and Me tar sig karaktärerna lite överallt. I A Quiet Kind of Thunder besöker de Skottland. Roligt!
1 Romeo and Juliet av William Shakespeare ★★★★☆
2 Throne of Glass av Sarah J. Maas ★★★★★
3 The Merchant of Venice av William Shakespeare ★★★★★
4 Much Ado About Nothing av William Shakespeare ★★☆☆☆
5 The One Memory of Flora Banks av Emily Barr ★★★☆☆
6 Passenger av Alexandra Bracken ★★★★☆
7 Always and Forever, Lara Jean av Jenny Han ★★★☆☆
8 Faceless av Alyssa B. Sheinmel ★★★★★
9 Windfall av Jennifer E. Smith ★★★★☆
10 A Quiet Kind of Thunder av Sara Barnard ★★★★☆
11 Still Star-Crossed av Melinda Taub ★★★★★
12 The Geography of You and Me av Jennifer E. Smith ★★★★★
Postat av: Lena
Efter att ha läst Romeo&Julia tänkte jag att NU ska här läsas resterande verk av Shakespeare. Sedan började jag läsa Northanger Abbey och då glömdes det bort tyvärr. Men någon dag så haha
Svar:
Emelie Karlsson
Postat av: Film&serier bloggen
Vad duktig du är, fattar fortfarande inte hur du hinner läsa så mycket på en månad :)
Svar:
Emelie Karlsson