Lista | ralph fiennes

 
För att göra "en vecka med en skådespelare" lite mer fullständigt (då det bara blir 1-3 inlägg per skådespelare varje vecka), tänkte jag att en "vad jag lärt mig och vad jag tyckte"-lista i slutet av veckorna vore bra. För att avsluta det mer specifikt, då jag faktiskt kollar på mer filmer med de valda skådespelarna än vad jag skriver om här. Dessa öppnar även upp till att ni kan ge mig förslag på skådespelare i kommentarsfältet, och att ni sedan i slutet av veckan får se vad jag faktiskt tyckte om dem. 
 
Den bästa film jag såg med Ralph Fiennes under veckan 
 
Först och främst vill jag ursäkta att det enbart blev ett Ralph Fiennes-inlägg denna vecka, i och med recensionen av The Invisible Woman, men jag har faktiskt gjort mer relaterat till Fiennes bakom kulisserna än vad som setts här. Jag såg tre filmer, i alla fall. The Invisible Woman, som tidigare nämnt, men även The End of the Affair och A Bigger Splash. Den bästa var nog ganska överlägset The Invisible Woman, trots att The End of the Affair inte heller var så dålig den heller. Men som sagt - The Invisible Woman var den bästa film jag såg med Fiennes under denna vecka.
 
Den sämsta film jag såg med Ralph Fiennes under veckan 
 
Denna är ganska lätt att svara på, faktiskt. Hade självklart planerat att se fler filmer än tre, men nu blev det bara tre och A Bigger Splash var helt enkelt inte alls lika bra som de andra. Vet inte ens varför jag valde att just de den, men det gjorde jag. Och det var inte värt det. Allt var egentligen skräp, trots att det var roligt att se Fiennes så energisk som han var i A Bigger Splash. Märkte även att jag som vanligt ogillade Dakota Johnson. 
 
 
Vad jag har lärt mig om Ralph Fiennes under veckan
 
Att han ligger runt. Finns flera händelser där det nämns en otrogen Ralph Fiennes, vilket jag tycker är jätte tråkigt. Om det är något som, för mig, verkligen är visar på hur en individ är så är det otrohet. Tycker bara det är så dåligt av en människa att göra så. Så det var tråkigt att veta om Fiennes. Annars har jag inte lärt mig så mycket mer kring just Ralph Fiennes. Kanske i så fall att han är mer energisk än vad jag trodde att han var (och mer glad inför aspekten att vara naken framför kameran!), som skådespelare. 
 
Har denna vecka fått mig att ändra åsikt kring Ralph Fiennes?
 
Som sagt, lite i och med hela otrohetsaspekten med hans personlighet. Men annars har det inte blivit så mycket förändring kring vad jag tycker om honom som skådespelare. Alltid vetat att jag tycker om honom, och har därför inte riktigt ändrat åsikt. Tycker väl bara om honom mindre som människa nu, efter dessa sju dagar. Men tycker fortfarande han är lika talangfull (om inte mer) och fortfarande lika attraktiv. 
 
Postat av: Elsa

Jag försöker hålla mig borta från skvaller, skådespelares personliga liv och hur de är som personer då det lätt förstör ens helhetsintryck av en skådespelare man annars verkligen gillar. Dessutom är jag ganska kritisk till allt skvaller då man aldrig vet vad som är sant och inte, eller bara överdrivet. Men med vissa specifika skådespelare/regissörer är det svårt att hålla sig borta från intervjuer och dylikt då sådant för det mesta kan vara väldigt roligt att titta på.

Svar: Ja ugh, hemskt när man läser något liknande detta. Självklart håller en sig helst borta från skvaller som kommer från någon annan än skådespelaren i fråga, men just otrohetsaspekter brukar ofta komma från skådespelaren i sig (Ralph Fiennes, denna gång) eller frun/mannen detta påverkat. Hemskt att läsa, främst. Och vill helst kanske inte heller tycka om skådespelare som är hemska individer, även fast de är bra skådespelare.
Emelie Karlsson

2017-06-25 @ 10:29:10
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: