En vecka med en skådespelare (2): annabel scholey

 
En vecka med en skådespelare är en idé som kom upp när jag läste fantastiska Lena's blogg, där hon också hade startat ett liknande projekt. Sammanfattningsvis är det egentligen en hyllning till skådespelare. Jag väljer ut en varje vecka, ibland månad, och så skriver jag inlägg som relaterar till skådespelaren i fråga. Kanske kan det vara en filmrecension, eller en lista. Det kan vara vad som helst.
 
Den första, "testveckan", av detta projekt gick egentligen inte så bra. Detta var på grund av att jag tog studenten. Men nu kör vi igång på riktigt med denna veckas skådespelare. Annabel Scholey, som jag främst känner igen från Medici: Masters of Florence där hon spelar min favoritkaraktär någonsin. Contessina de' Bardi.
 
 
Håll utkik efter avsnitten inom "en vecka med en skådespelare"! Denna vecka kommer det bland annat upp en filmrecension på Walking on Sunshine, och ett inlägg om Medici: Masters of Florence. Allt är redan tidsinställt. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: