Book tag | disneyprinsessor

 
FAVORITE DEBUT BOOK FROM AN AUTHOR
 
Det här är egentligen en ganska omöjlig fråga att besvara. Främst eftersom att det finns så många författare, men även för att det självklart finns otroligt mycket bra startböcker för författare. Men om vi ska i alla fall ta upp några av mina favoriter så hamnar Nina LaCour här med sin debutbok Hold Still på denna lista, självklart. En av mina favoritböcker ut av en av mina favoritförfattare. Men jag tycker även att Ruta Sepetys och hennes debutbok Between Shades of Gray förtjänar att hamna under denna punkt, självklart. Det är en så fantastiskt bra skriven, och viktig, bok!
 
 
LIKE CINDERELLA, YOU DIDN'T EXPECT TO LIKE THIS CHARACTER AS MUCH AS YOU DID IN THE END
 
Hmm, karaktärer jag inte tyckte om så mycket från en början. Kanske Katharine från Three Dark Crowns? Tyckte att hon var lite ut av en fegis från en början, vilket hon i slutet motbevisade. Även Adrian och Sydney från Bloodlines-serien är två karaktärer jag inte tyckte vidare om i Richelle Mead's andra serie, Vampire Academy, men älskade i just Bloodlines. Aaron från Shatter Me-serien är nog också en nominering. 
 
 
A BOOK THAT MADE YOU SLEEPY
 
Det finns inte många böcker jag har läst och ogillat. Men det finns ändå två som jag kommer att tänka på varje gång jag får en liknande fråga. Den första är Our Own Private Universe av Robin Talley som jag i princip inte avslutade, då karaktärerna var hemska. Den andra är The Pledge av Kimberley Derting, som var en bra bok men alldeles, alldeles för långtråkig och utdragen. 
 
 
NAME A BOOK WITH THE BEST BOOKWORM IN IT
 
William Owen Herondale, och 'Tess, Tess, Tessa' - Theresa Gray. Mina två favoritkaraktärer någonsin, som också faktiskt råkar vara bokslukare de med. Speciellt Will. Dessa två är alltså karaktären från The Infernal Devices, den bästa serie Cassandra Clare har skrivit. De kommer även båda två leva i hennes uppkommande serie, The Last Hours, så där kan vi nog också få njuta av lite bokkärlek. Men i alla fall, så är självklart mina favorit bookworms Will Herondale och Tessa Gray. 
 
 
NAME THE FIERCEST HEROINE YOU KNOW
 
Det här är en väldigt svår fråga, eftersom att det finns väldigt många starka kvinnor i bokvärlden. Men eftersom jag precis läste ut Lord of Shadows måste jag ändå svara Emma Carstairs. Hon är helt och hållet fantastisk, och verkar kunna göra ungefär allt. Emma gör det som krävs, och lite mer. Därför förtjänar hon denna titel, "fie
 
Postat av: Elvira

Åh så najsig tagg! Måste göra. Och guud blev så sugen på TID nu, men samtidigt ORKAR jag inte fortsätta med TMI ... Men det kanske en inte måste? Äsch, får se. Hennes böcker är ju ändå konstigt lättlästa trots sin storlek.

2017-06-14 @ 15:45:11
URL: http://varldarnajagleveri.blogspot.com
Postat av: Elvira

Åh så najsig tagg! Måste göra. Och guud blev så sugen på TID nu, men samtidigt ORKAR jag inte fortsätta med TMI ... Men det kanske en inte måste? Äsch, får se. Hennes böcker är ju ändå konstigt lättlästa trots sin storlek.

Svar: TMI är inte en höjdare. Eller, jag tyckte 2an och 3an. Och kanske 4an. Men resten är inte bra tycker jag! TID dock!!! Så bra!!!
Emelie Karlsson

2017-06-14 @ 15:45:18
URL: http://varldarnajagleveri.blogspot.com
Postat av: Karin

Så roligt lista! Kanske borde göra den. :)

2017-06-14 @ 22:35:21
URL: http://karinsuniversum.se
Postat av: Film&serier bloggen

Vilken rolig lista du har gjort, verkligen nytänkande tycker jag!

Svar: Tack så mycket!!!
Emelie Karlsson

2017-06-15 @ 08:33:33
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: