Säsongsrecension | shadowhunters säsong 1

 

all the legends are true
 
Bästa och sämsta med säsongen: När det kommer till serien Shadowhunters, så kommer min uppskattning med dubbelmoral. Jag avskyr den eftersom att den går bort helt och hållet från de fantastiska böcker, samt att den ibland faktiskt är rent ut av dålig. Men jag tycker även om den. För att den är väldigt beroendeframkallade och blir faktiskt bättre med varje avsnitt. Det bästa tycker jag är precis det också, att det blir bättre. Trots att det här knappt är Shadowhunters - så finns det ändå en potential att bli någorlunda bra. Problemet är väl bara att ungefär resten är det dåliga med säsongen. Men mina största problem kommer att nämnas i grafiken nedanför: bland annat att det är dåligt utfört och att man kunde ansträngt sig mer för att få karaktärerna att efterlikna de litterära.
 
Säsongens bästa och värsta karaktärer: Jag har otroligt mycket problem med ett flertal karaktärer. Främst eftersom att dem är så olika karaktärerna i böckerna. Ragnor Fell är inte grön och inte blond i serien. Catarina Loss är inte blå och inte blond i serien. Tessa Gray är blond i serien men ska vara brunett. Men om vi ska kolla på karaktärernas kvalitet så måste jag ändå utnämna Simon och hans familj, samt Clary som säsongens sämsta karaktärer. Simon är störtlöjlig och otroligt beroende av andra, och skådespelarna bakom hans familj fungerar inte överhuvudtaget. Clary blir bättre, måste jag erkänna, men hon är fortfarande så otroligt jobbig. Säsongens bästa karaktär måste jag utnämna Isabelle, om någon, eftersom att hon är så sympatisk men samtidigt så otroligt cool. 
 
 
 
  • Ja, jag måste prata mer om Ragnor Fell. Först och främst, har han helt fel personlighet på serien. Han var en väldigt seriös man. För det andra var han stolt över att vara grön. Ragnor fick alltid höra så mycket skräp om sin hudfärg - men han var stolt, som sagt, och dolde det inte. Stolt - och serien väljer att inte göra honom grön? Det är en dra skam över en fantastisk karaktär som står upp för vem han faktiskt är.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: