Hur bra var första avsnittet av Riverdale?

 
Det här inlägget skulle egentligen ha kommit upp igår, men det blev alldeles för stressigt med Green Day konserten på kvällen. Men det gör ingenting, för nu kommer det ändå upp idag. Så hur bra var det första avsnittet av Riverdale? Jo, jag måste först och främst säga att jag inte hade några förväntningar överhuvudtaget. Främst eftersom att jag inte tyckte om de trailers som kom, jag trodde att det skulle bli alldeles för tonårigt för mig. Men självklart blev jag än en gång positivt överraskad av en cw-serie och älskade det här fullständigt.
 
Det finns egentligen tre aspekter som lockar mig nu även i efterhand. Den första aspekten är karaktärerna, självklart. Vi fick ett antal otroligt olika personligheter i det här första avsnittet, och det är jätte intressant - även fast vissa är väldigt klyschiga. Den andra aspekter är att utspelningsplatserna. En skola och en stad där alla känner alla. Vad finns det mer att fråga om liksom? Ingenting överhuvudtaget. Min sista aspekt är självklart allt drama. Mord först och främst, men även bland karaktärerna. På grund av dessa aspekter, märks det nog att jag tyckte om det här första avsnittet väldigt mycket. Är otroligt positivt inställd till Riverdale just nu.
 
Postat av: Saras serieblogg

Vad lustigt ändå att du inte gillade de trailers som kommit ut och ändå gillade du serien! Den var nämligen typ som jag hade väntat mig, haha. :) Kul att vi är ett gäng som ska följa Riverdale nu! :D

Svar: Haha ja, det känns som att det brukar bli så för mig när det handlar om ungdomsserier! Jätte kul att ungefär alla bloggare kollar på Riverdale i vår "grupp"!
Emelie Karlsson

2017-01-28 @ 21:17:02
URL: http://seriereflektioner.blogg.se
Postat av: Tilda Barkselius

Såg reklam om den på Netfilx, verkar helt okej men efter din beskrivning blev jag mer sugen att se den!

Svar: Ja, jag tyckte den promotion vi fick innan var lite tråkig. Fick en inte att bli exalterad inför serien - men själva avsnittet tyckte jag var jätte bra!
Emelie Karlsson

2017-01-28 @ 23:46:46
URL: http://nouw.com/tildabarkselius
Postat av: Film&serier bloggen

Jag gillade verkligen första avsnittet, ska bli så kul att följa den här serien - hade inte så många förväntningar, men nu har dessa förväntningar höjt lite grann. Ska bli spännande att se kommande avsnitt nu!

2017-01-30 @ 08:53:13
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: