Inför PLL | rankar de kvinnliga karaktärerna

 
1 ARIA MONTGOMERY
 
Aria har alltid varit min favorit, enda sedan början. Det är bara de under som har ändrat platser genom säsongernas gång. Tycker att Aria överlägset har haft den mest intressanta story arcen, speciellt i och med hennes lite kontroversiella förhållande med Ezria när hon gick i high school. Nu på senare dar tycker jag även att hon har förtjänat mer kärlek, eftersom det har pratats väldigt mycket om att Lucy Hale känner sig väldigt utanför resten av pll-gänget. Mer kärlek åt Lucy och mer kärlek åt Aria! Min överlägsna favorit. 
 
 
2 SPENCER HASTINGS
 
Spencer håller upp det här gänget. Dem skulle inte kunna stå utan henne, vilket vi fick under tiden hon blev inlagd på psykvård. Hon är smart och kommer på alla idéer. Hon är även den som faktiskt vet att man inte ska ta på allt när man bryter sig in i någons hus. Älskar Spencers intelligens, och därför hamnar hon så högt upp på den här listan. Hon är även en fantastisk människa, som är rolig att följa. 
 

3 HANNA MARIN
 
Tyckte inte om Hanna så mycket från en början, främst eftersom att hon kanske inte var världens bästa människa, samt att hon inte hanterades så bra av serien. Men nu under senare säsonger har jag tyckt on henne mer och mer, under en period kunde hon antagligen ligga högre upp än denna placering. Var fäst vid Hanna, och var fäst vid Ashley. Men något hände och jag tröttnade, antar jag. Tyckte inte om vad hon gjorde i de senaste avsnitten, och plötsligt hamnade hon här. På en mittenplats. Hon är fortfarande otroligt cool, och vacker, dock. 
 
 
4 ALISON DILAURENTIS
 
Det första vi fick se av Alison i serien var att hon var en mobbare. Hon fatshamade Hanna hela tiden, vilket inte ens bör vara en grej - och hon lekte med Emilys känslor. Har inte tyckt om henne alls efter det. Problemet är också att hon kom tillbaka som världens tråkigaste karkatär. Innan fanns det lite mystik, men nu har vi henne här som en hel karaktär. Och han är jätte tråkig. Inget kan lyfta henne för mig, känns det som. 
 
 
5 EMILY FIELDS
 
Det finns ingen karaktär som är så inkompetent som självaste Emily Fields. Hon kan inte göra något själv överhuvudtaget, och hon misslyckas hela tiden när hon väl försöker. Idag när jag skulle hitta fram en bild på henne, kunde jag inte ens komma på vad hon heter. Något på A? Något på M? Nej, tydligen inte. Emily har inte utvecklats under hela seriens gång, och jag vet inte vems fel det är längre. 
 
Postat av: Julia

Åh jag har alltid tyckt att Aria hade ihop det med en lärare är lite äckligt. Gillar henne annars! Tycker det är sjukt att det är en storyline i så många serier...

Svar: Ja, i vissa serier går dem verkligen fullt ut. Aria/Ezra hanterades ändå från början (när han var lärare) som att det vore "äckligt"! I alla fall emot vad som är vanligt.
Emelie Karlsson

2017-04-18 @ 15:17:37
Postat av: Felicia

Min lista ser likadan ut. Inte gillat Hanna så mkt efter tidshoppet då hon beter sig som ett barn fortfarande men gillar henne väl ändå mer än de som är längst ner :)

Svar: Ja, Hanna går väldigt upp och ned tycker jag!
Emelie Karlsson

2017-04-18 @ 16:19:28
URL: http://frokentv.se
Postat av: Nelly

Alltså älskar det här inlägget! Håller med om mycket du skriver, dock är Spencer i topp för mig ;)

Svar: Tack!!! Ja, Spencer är också en stor favorit hos mig!
Emelie Karlsson

2017-04-18 @ 18:59:58
Postat av: Film&serier bloggen

Aria är nog min favvo karaktär också, det är något speciellt med henne helt enkelt!

Svar: Ja, tycker om henne jätte mycket!
Emelie Karlsson

2017-04-19 @ 08:22:44
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: