Disney re-watch (2) | the little mermaid m.m

 
THE LITTLE MERMAID 
 
Det här var en film som jag faktiskt trodde att jag skulle tycka om väldigt mycket, främst eftersom att prinsen är min favorit Disney-prins. Men jag blev faktiskt besviken, för det här var en relativt tråkig film faktiskt. Trodde att det var en av mina favoriter från förut, men det är det nog faktiskt inte. Tycker att Ariel är alldeles för tråkig som huvudkaraktär, och att hon inte verkar så intelligent. Nej, jag är besviken, även fast det fortfarande är en av de bättre. Betyg: huvudkaraktär 2 av 5 // skurk 2 av 5 // kärleksintresse 5 av 5 // låtar 4 av 5. 
 
TANGLED 
 
Till skillnad från The Little Mermaid, var det är en film jag faktiskt visste att jag tyckte om. Eftersom att den är så ny. Nu när jag såg den igen, blev jag även påmind varför jag tycker om den så mycket. Visst, det finns inget som är riktigt speciellt med den och låtarna är väldigt tråkiga. Men karaktärerna är fantastiska, och den är väldigt väldigt bra gjord. Rapunzel är fantastisk som huvudkaraktär, och jag älskar att hon står på sig. Därför är den här filmen speciell för mig. Betyg: huvudkaraktär 5 av 5 // skurk 4 av 5 // kärleksintresse 4 av 5 // låtar 2 av 5. 
 
ATLANTIS: THE LOST EMPIRE 
 
Det här är en film jag inte riktigt är övertygad om att jag faktiskt sett förut. I och för sig är det nog inte en film jag skulle komma ihåg, för det här var så otroligt tråkigt. Ett filmkoncept med otrolig potential, som bara slängdes i sjön tyvärr. Brydde mig inte om karaktärerna överhuvudtaget, och inte heller handlingen som kändes väldigt platt. Tycker även att Atlantis porträtterades väldigt tråkigt, nej, jag blev bara helt enkelt väldigt besviken av den här filmen. Betyg: huvudkaraktär 2 av 5 // skurk 2 av 5 // kärleksintresse 4 av 5 // ingen musikal.
 
Postat av: Lena

Älskar Tangled har faktiskt en Rapunzel kaffemugg på jobbet haha.

Den lilla sjöjungfrun minns jag knappt eller jo jag minns dem sjungande grodorna i Ta En Kyss av någon anledning haha

2017-04-05 @ 18:28:03
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Micaela

Sv: Jaså? :) Jag älskar båda lika mycket! Eller Karamel lite mer eftersom jag känner ju inte Chris och Melissa IRL och jag shippar inte verkliga par heller. Visst älskar jag vissa verkliga par (tex de här två, Elyes Gabel & Katharine McPhee, Channing Tatum & Jenna Dewan osv) och skulle bli jävligt ledsen om de gjorde slut, men shippa? Nja, för det är ju deras privatliv :)

Svar: Alltså. Jag skulle vilja säga att termen "shippa" är väldigt oseriös i sig, och därför kan användas väldigt oseriöst. Jag bryr mig inte överhuvudtaget om kändispar egentligen, och vill inte objektifiera. Men tycker ändå om dem bättre som par irl, då jag inte alls tycker om Mon-El som karaktär.
Emelie Karlsson

2017-04-05 @ 18:53:00
URL: http://othgirl.se
Postat av: Elsa

Tangled är såå bra, det är absolut min favorit av de nyare Disneyfilmerna. Atlantis är en sån film jag älskade när jag var liten, men tror det mest beror på hon Atlantis-tjejen (som du har en bild på i inlägget men som jag totalt glömt bort namnet på). Jag älskade henne verkligen, tyckte hon var så fascinerande på något sätt, haha.
När det gäller Sjöjungfrun så har jag alltid tyckt om den väldigt mycket, men kan hålla med om att den är långt ifrån perfekt. Jag gillar inte skurken särskilt mycket - dock kan jag ju ändå erkänna att jag var livrädd för henne när jag var liten. Kanske är därför jag inte gillar henne, för att jag har hemska minnen från barndomen.... Den där scenen i vattnet när hon växer och blir gigantisk, urghhh. Men jag älskar verkligen musiken och känslan i filmen, främst Under The Sea (Havet är djupt) tycker jag om väldigt mycket.

2017-04-06 @ 16:51:22
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: