De 3 filmer jag ser mest fram emot i år

 
WONDER WOMAN
 
Det här är egentligen inte en film jag tror kommer bli bra överhuvudtaget. Men det är ändå en kvinnoledd superhjältefilm, och därför måste man ändå hoppas. Allt finns ändå där - Gal Gadot, ett världskrig, starka kvinnliga karaktärer, David Thewlis. Men det handlar även om en av de tråkigare kvinnliga superhjältarna, Wonder Woman, och det är även en dc-film. Så därför är jag inte övertygad, men som sagt, så hoppas jag. Att det här faktiskt blir bra. För det känns viktigt. Viktigt med en bra kvinnoledd superhjältefilm, även fast superhjälten i sig är tråkig. 
 
 
STAR WARS: THE LAST JEDI
 
Precis som med Wonder Woman så är det här en film jag inte tror kommer att bli bra. Tyckte inte om The Force Awakens alls, och är inte världens största Star Wars fan. Har även otroliga problem med Rey som huvudkaraktär, när hon känns så underutvecklad och tråkig. Men jag tyckte om Rogue One, och det är ändå Star Wars. Därför hoppas jag att det ändå blir något jag tycker om. Något som är underhållande. 
 
 
THOR: RAGNARÖK
 
Den här talar lite för sig själv, då allt jag pratar om på den här bloggen är Thor och den uppkommande filmen Ragnarök. Egentligen tycker jag inte om Thor överhuvudtaget som superhjälte, trots att jag tycker om den nordiska mytologin. Men ändå finns det något som drar mig till den här uppkommande filmen. Antagligen är det Loki, eller Heimdall, eller Hela, eller äventyret. Men det känns verkligen som att det här kommer bli något fantastiskt, och därför är det den film jag ser fram emot mest i år. Överlägset till och med. 
 
Postat av: Film&serier bloggen

Thor & wonder woman ser jag nog mest fram emot just nu. och i september ska jag gå på IT, om jag vågar vill säga :)

2017-04-12 @ 08:46:35
URL: http://filmandserier.blogg.se
Postat av: Elsa

Jag älskade The Force Awakens så ser fram emot The Last Jedi :D

Svar: Ja, jag ser fram emot The Last Jedi för att jag tyckte om Rogue One haha!
Emelie Karlsson

2017-04-12 @ 23:24:54
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: