Victoria: the queen's husband (1x06)

 
Albert feels he needs a greater role in public affairs, and becomes involved in the anti-slavery movement. Victoria matches wills with the Duke of Sussex to see that her husband is granted more respect, while Skerrett faces a dilemma when she realises that the only person who can save her cousin and child from certain death is the man she trusts the least.
 
Ett väldigt försenat inlägg - då det inte riktigt passat in på min blogg, men vad gör det egentligen? Jag har sagt att jag ska recensera varje avsnitt, men jag har inte sagt att jag ska göra det precis efter jag har sett avsnittet. Så nu kör vi. Först och främst är jag otroligt stolt över vår Albert - att han äntligen fick göra något för sig själv efter att vandrat omkring rastlös sedan han gifte sig med Victoria. Det var även roligt att det handlade om slavfrågan, samt hur han lade sig där i och hur han gjorde det. Måste vara otroligt jobbigt för honom att bli exkluderad just för att han ej är brittisk. Victoria har även börjat kalla honom my angel vilket är så otroligt gulligt - och ackurat. Jag älskar verkligen den här serien - jag måste säga det - jag älskar den här serien. Varje avsnitt är bra. Varje. Även fast vissa är händelselösa, även fast vissa är lite jobbiga att kolla på - så är det här rent ut av bra. Vilken tur att serien får en andra säsong.
Postat av: Saras Serieblogg

Jag har inte läst inlägget ovan men vill säga att du har fått mig att verkligen vilja se serien Victoria :)

Svar: ÅH vad bra!! Jätte bra serie, faktiskt! Väldigt "lätt" för att vara en serie/kostymdrama!
Emelie Karlsson

2016-09-28 @ 12:19:47
URL: http://seriereflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: