Dead of summer: mix tape (1x03)

 
Dead of Summer måste ändå vara årets överraskning för mig - det har hittills enbart släppts tre avsnitt men jag är redan helt fast. Jag är fast, för en skräckserie, på Freeform. Varje avsnitt hittills har gått igenom en karaktärsbakgrund i taget - först var det Amy, sedan var det Alex och nu var det Cricket. Och det är ett så bra koncept, för såna här serier behöver sina karaktärer att prestera i varje avsnitt. Vilket i Dead of Summer har inträffat, det finns inte en enda karaktär jag känner är platt och jag är väldigt exalterad över de uppkommande djupdykningarna i karaktärerna. Vi har fortfarande bland annat Jessie och Drew kvar.
 
Som sagt handlade det här avsnittet huvudsakligen om Cricket - vilket för mig var den bästa hittills, eftersom att det gick att relatera. Amy's var så oväntat hemsk och tvärt när hon förlorade sin enda vän och Alex' var något så långt borta från min värld så jag kunde inte riktigt känna hur hemskt även det var - men Cricket. Cricket's handlade om problem jag upplever, som vem som helst kan uppleva. Problem med sin familj och problem med sig själv. Även fast Cricket är en karaktär jag helst inte vill uppskatta så var det väldigt svårt i det här avsnittet att motså. Vi fick se grunden av problemet, vi fick se sveket och vi fick se när hon accepterade sig själv för första gången.
 
Utöver det var det även skönt att Garrett kom närmare svaret när han läste igenom gamla dagböcker. Vi fick själva se här vad som egentligen händer på Camp Stillwater - även fast det fortfarande saknas många aspekter. Slutet bland annat var chockerande, Cricket var målet men det var Amy som fick ta smällen när hon blev träffad av den framkallade blixten. Jag antar att Amy inte är död, men Jason däremot. Var det hans hand som låg i sjön? Jag antar att vi kommer få svaret på den frågan i nästa veckas avsnitt. 
Postat av: Anonym

Verkar bra!

Svar: Det är den verkligen!! Inte så många som kollar på den tyvärr dock
Emelie Karlsson

2016-07-15 @ 12:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: