Senaste från Arrow & the flash

 
The Flash 1x14 Out of Time 
 
Tidsresor! The Flash är äntligen tillbaka efter en månads uppehåll, tyvärr så var Out of Time ganska meh. Vad som störde mig mest var egentligen allt kärlekstrubbel mellan Barry, Iris, Eddie och Linda, allt kändes väldigt långtråkigt. Dock så var det väldigt mycket som var bra med det här avsnittet, först och främst älskade jag Weather Wizards krafter: dom funkade verkligen och var otroligt coola, dock var karaktären i sig ganska larvig. Vi fick även en liten side-story med Cisco och Wells, Wells är min absoluta favoritkaraktär i den här serien och här visade verkligen hur läskigt attraktiv han är återigen. Jag hade redan innan jag sett det här avsnittet läst om Barrys resa tillbaka i tiden, så själva dödsfallet rubbade mig inte alls. Men att få veta att, 1. Harrison Wells egentligen är Eobard Thawne 2. Han kommer från framtiden och är "fast", var otroligt. 
 
Arrow 3x16 The Offer
 
Även fast den tredje säsongen av Arrow har varit lite av en besvikelse så har den ändå ett par riktigt bra avsnitt. Dock så har jag på den senaste tiden verkligen tröttnat på serien, jag har känt att det har behövts nya karaktärer och nya berättelser. Därför blev jag glad förra veckan då vi fick se den fullbordade Atom-dräkten och förslaget om att Ollie ska ta över titeln som Ra's al Ghul. Tyvärr så fortsatte serien lite på sitt tråkiga spår i det här avsnittet då det inte riktigt innehöll det jag ville att det skulle göra. Till exempel så var jag nästan säker på att vi äntligen skulle få se Atom i action, vilket vi inte fick. Jag var även säker på att det skulle hända mer kring erbjudandet från Ra's al Ghul vilket det heller inte gjorde. Dock så var det ändå relativt underhållande med alla fighting scener och att Nyssa stannar i Starling, förhoppningsvis blir den efterlängtade Suicide Squad comebacken i denna veckas avsnitt bättre. 
Postat av: Johanna

Åh håller verkligen med om att man är trött på kärleksdramat mellan Bary och Iris och de andra! gillar inte barrys förälskelse i henne

Svar: Verkligen inte! Så ointressant!
Emelie Karlsson

2015-03-24 @ 16:27:04
URL: http://seriesmaniac.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: