Samarbete: nyår

Detta inlägg är ett samarbete mellan mig, JuliaElsaSara och Felicia som innebär att vi varje onsdag skriver valfritt om ett tidigare valt ämne. Den här veckans tema blev "nyår" överlag då det faktiskt är nyårsafton imorgon och för att det är ett väldigt öppet tema som man kan välja lite hur som helst inom - jag tänker därför, istället för att se framåt, blicka bakåt och gå igenom den serierna jag gav en chans i år - nytt och gammalt - och ta upp vad jag tycker om dem. Listan är ej i inbördes ordning - som vanligt alltså. 
 
 
1. SUPERGIRL | QUANTICO | BLINDSPOT 
För att hålla detta relativt kortfattat så man faktiskt orkar läsa igenom det har jag delat in serierna i grupper - i denna grupp hittar vi Supergirl, Quantico och Blindspot som är tre serier jag tycker efterliknar varandra, kanske lite mindre med Supergirl. Vi kan börja att kort ta upp Supergirl: som jag utnämnde till årets bästa nya serie på en lista tidigare, vilket egentligen säger allt. Jag tycker om karaktärerna, handlingen och att dem balanserar drama och underhållning så perfekt. Quantico tyckte jag verkligen om från början men intresset har verkligen svalnat på sistonde då jag tycker det är väldigt riktat åt tonåringar och väldigt fjantigt. Blindspot tyckte jag var årets bästa nya serie från början då det var intressant - i mitten blev det ganska tråkigt och upprepande - men just nu längtar jag efter Blindspot då det senaste avsnittet slutade i en sådan twist. Sammanfattningsvis tycker jag verkligen om Supergirl men Quantico och Blindspot går upp och ner i kvalite och underhållningsvärde. 
 
2. LIMITLESS | HEROES REBORN | AGENT CARTER
Tre serier som verkligen inte liknar varandra alls men som håller ungefär samma klass - om man kan hålla lite tråkiga Heroes Reborn utanför ett tag. Limitless är en av årets bästa serier då det är den mest underhållande serier på mitt schema, den blir verkligen aldrig tråkig. Karaktärerna är bra, handlingen är intressant och skådespelarna är perfekta. Heroes Reborn är som sagt tråkigt, men har sin charm ibland då det fortfarande är Heroes - dock är det enda som håller serien uppe de äldre karaktärerna. Agent Carter behöver man inte ens prata om egentligen - intressant och perfekt under sina få avsnitt. 
 
 
3. POLDARK | GALAVANT
Kostymdraman - en lite mer seriösare än den andra. Poldark är faktiskt den enda serierna på den här listan jag faktiskt gav upp på, tyvärr, då jag hamnade efter efter fyra avsnitt. Annars var den väldigt bra och faktiskt givande och intressant - med bra skådespelare. Tyvärr var avsnitten lite långa och tråkiga stundvis, men Poldark är kanske något man ska ge en chans till. Galavant är en komedi-musikal med avsnitt på endast tjugo minuter - och jag vet inte mer vad jag ska säga än att det är jätte larvigt och fantastisk löjligt, men jag älskar det! Så underhållande och så roligt, verkligen den charmigaste serien i år. 
 
4. CHICAGO MED | MANHATTAN LOVE STORY | THE NIGHT SHIFT 
Dessa tre serier är väl egentligen dem senaste jag hittade: Chicago Med hade premiär relativt sent, Manhattan love story kollade jag igenom när jag var sjuk och the night shift kollade jag igenom för någon månad sedan .Chicago med är väl hittills ganska nytt och därför ganska tråkigt att kolla på för sjukhusserier behöver sin lilla tid - men jag tror att den kan bli bra. Manhattan love story är väldigt mysigt men dem kanske går till överdrift ibland och jag tycker egentligen inte alls om konceptet att man inte ska säga vad man tänker för då förstör man förhållandet och The night shift är en, faktiskt, bra sjukhusserie det med - även fast jag inte är världens största fan av när dem blandar in armén. 
Postat av: Elsa

Jag började se Poldark när du tipsade om den för länge sen, och såg då hela säsongen på en gång (det var kort efter att sista avsnittet släppts). Jag gillade den verkligen även om jag håller med om att den kunde bli lite långtråkig stundvis. Men som sagt, jag gillade den och kommer absolut titta vidare nästa år :)

Svar: Oj vad roligt! Jag ångrar verkligen att jag gav upp på serien, hur många avsnitt finns det? Ska nog kolla ikapp
Emelie Karlsson

2015-12-31 @ 01:02:26
URL: http://www.gillafilm.se
Postat av: Elsa

Det var inte så många avsnitt, runt 8 skulle jag tro :) Så har du sett fyra avsnitt så är du redan halvvägs igenom

Svar: Okej tack, vad bra!! Då tar det nog inte så lång tid
Emelie Karlsson

2016-01-01 @ 13:27:51
URL: http://www.gillafilm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: