The messengers: första intryck

 
I natt hade The Messengers äntligen premiär på CW med det första avsnittet Awakening. The Messengers är en serie som man knappt har hört något om alls, men som handlar om en grupp orelaterade människor som dör av en stor mängd energi när ett mystiskt objekt kraschar på jorden. Dessa människor vaknar dock sedan upp igen och upptäcker att de har blivit valda för att stoppa den uppkommande apokalypsen. 
 
Själv tyckte jag att avsnittet började relativt starkt och avslutades väldigt starkt, men att mitten kändes ganska dåligt gjord med ett flertal ointressanta karaktärsberättelser. Jag uppskattade verkligen Vera och Erin's berättelser då de var sprängfyllda av känslor, Rose kommer nog även hon imponera när hon i nästa avsnitt vaknar upp igen. Annars innehöll det här avsnittet ett antal dåliga skådespelarinsatser och ett antal klyschiga one-liners i mitt perspektiv, till exempel när Peter drog till med den otroligt uttjatade och utomordentligt fjantiga "I'm confused about everything, but I know how I feel about you". 
 
Jag kommer antaligen börja uppskatta den här serien lite mer när huvudrollerna faktiskt förstår att de är änglar och när deras uppdrag faktiskt börjar på riktigt. Dock kan det nog även bli en total flopp, vilket det turligt nog inte lutar mot nu. Jag hoppas Lucifer och alla andra karaktärer kan ta sig i kragen och lyfta denna serie, för jag kommer att fortsätta kolla. 
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Tyckte den var okej. Tror den blir nerlagd dock då jag har för mig att dem bara får förnya en serie till och tror izombie kommer ha bättre siffror där

Svar: Ja, antagligen! Fastnade dock tyvärr inte för iZombie
Emelie Karlsson

2015-04-19 @ 19:36:38
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: