Emma: säsong 1

 
 
Emma (2009) Säsong 1 Romola Garai, Jonny Lee Miller m.fl Komedi, Drama, Romantik Mitt betyg: 7.5/10
 
"Emma Woodhouse seems to be perfectly content, a loving father whom she cares for, friends, and a home. But Emma has a terrible habit - matchmaking. She cannot resist finding suitors for her friends, most of all Harriet Smith. Emma is desperate for Harriet to find happiness, but every suitor she finds for her friend ends up attracted to Emma herself. But is Emma so focused on Harriet's happiness that she is not considering her own happiness in love?"
 
Ännu en mini-serie, denna baserad på novellen Emma, skriven av Jane Austen. Eftersom att filmen Clueless (1995, Alicia Silverstone, Paul Rudd) löst är baserad på just Emma, så visste jag precis vad som skulle genom hela serien, vilket faktiskt förstörde spänningen. Och samtidigt så är Emma inte min Jane Austen-favorit direkt. Fast eftersom att serien hade så höga betyg på imdb så tittade jag på den, och blev faktiskt ganska besviken. Fast serien växte för varje avsnitt och jag ångrar inte att jag kolla på dessa fyra avsnitt. 
 
 
Bästa avsnitt: Det sista avsnittet, alltså del fyra, var enligt mig bäst. 
 
Bästa karaktär: Mr. Knightley, eftersom att jag störde mig på alla dom andra karaktärerna, så väljer jag honom. 
 
Sämst i säsongen: Jag tycker faktiskt inte om Emma så värst mycket, jag gillar inte att hon hela tiden försöker para ihop andra med varandra. Sedan är det är även obehagligt nära och likt incest vilket inte är så himla mysigt att följa. 
 
Bäst i säsongen: Jag gillade egentligen bara själva landskapet, och att det är ett kostym drama. Den här serien står egentligen inte ut på något sätt, men det är ändå något som får en att hela tiden vilja se mer. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: