Topp 10 | det bästa i serievärlden just nu

 
1. Den korrekta porträtteringen av kvinnor i Jamestown
 
Det här händer nästan aldrig, att kvinnor porträtteras så coola som de faktiskt var (och är, självklart). För det är en myt att kvinnor förr i tiden enbart satt stilla och såg fina ut. Kvinnor sade emot, kvinnor slogs, vilket fantastiska Suzannah Lipscomb även kan bekräfta. Därför är det så fantastiskt att Jamestown faktiskt gör detta. Visar upp kvinnor på ett äkta sätt, istället för att förminska dem. Favoritserie. 
 
2. Samuel i Jamestown
 
På tal om Jamestown har jag även hittat mig en favoritkaraktär i serien. Samuel, ytligt nog. Vi har tyvärr inte fått se så mycket av hans personlighet ännu, men vi har fått sett väldigt mycket av hans fantastiska utseende. Dock var det senaste avsnittet också väldigt centrerat på honom som person, och jag tyckte bara om honom ännu mer. En stor favorit i en stor favoritserie. 
 
 
3. Star Trek Discovery
 
Varje gång jag kollar på de två trailers vi fått, tycker jag att det ser bättre ut. Tycker om valet av huvudkaraktär, tycker om valet av handling - allt. Tror att det kan bli riktigt bra, och längtar redan ihjäl mig till hösten. Men förhoppningsvis kommer vi få lite mer goodies innan dess. Karaktärsaffischer bland annat. 
 
4. Att Lucy Hale får skina i en huvudroll
 
Har tyckt synd om Lucy Hale enda sedan det kom ut att hon inte riktigt trivdes i Pretty Little Liars-gänget och att hon kände sig utanför. Därför tycker jag att det är så skönt att hon faktiskt kommer spela huvudrollen i uppkommande Life Sentence. Hoppas hon lyckas. Hoppas hon hittar rätt. Men jag tror verkligen det. 
 
5. The Song In Your Heart
 
As known as, Once Upon a Time's musikalavsnitt. Kan inte sluta lyssna på låtarna. Detta avsnittet fick mig att bli intresserad av seiren igen, vilket är helt otroligt då jag inte har varit det på hur länge som helst. Men dessa låtar! Och alla skådespelares röster! Fantastiskt. Hade ingen aning om att de var så duktiga på att sjunga. 
 
 
 
6. Att Darnley försvann från Reign
 
Enough said? Den riktiga Darnley var ett riktigt arsle, och Darnley i serien var också ett riktigt arsle. Tycker även att han har förstört Reign kvalitetsmässigt också, vilket har varit tråkigt. Sista säsongen har inte alls levt upp till mina förväntingar. Men tror ändå på att dem kan visa upp något fantastiskt nu i de tre sista avsnitten. 
 
7. Att Pretty Little Liars snart tar slut
 
Har fått nog, helt enkelt. Så jag är jätte glad över att Pretty Little Liars faktiskt tar slut snart. Tyckte om de första avsnitten på den här säsongen, men det känns bara som att det blir sämre och mer långsökt för varje avsnitt. Speciellt nu med Emily och Allison's bebis. Har hört att det var så i böckerna, men ändå. Hoppas bara att Pretty Little Liars får ett värdigt avslut, för serien har ändå varit fantastisk. 
 
8. Att det kommer två Shakespeare-relaterade serier
 
Rubriken säger väl sitt, men nu när jag har börjat läsa igenom alla Shakespeare's pjäser så är jag jätte glad att det även kommer två serier relaterade till honom. Först och främst Still Star-Crossed som jag redan har bloggat om, men även Will som kommer lite senare. Den första baseras på en bok som berättar om "livet efter Romeo och Julia i Verona", i princip. Den andra är om Will-himself, i hans unga dar där ingen vet vad han riktigt gjorde.
 
 
9. Att Arrow hittat rätt 
 
Japp, äntligen skulle jag vilja anse att Arrow faktiskt är tillbaka där dem var från en början med serien. Nästan i alla fall, vilket är tillräckligt för mig. Allt är mycket bättre än vad det har varit de två senaste säsongerna, och jag är otroligt nöjd eftersom det här överlägset är min favorit av CW's alla superhjälteserier. 
 
10. The Witcher ska bli en tv-serie
 
Har inte spelat The Wicher, och har inte läst igenom The Witcher-böckerna. Men jag vet att jag kommer älska böckerna, och ska läsa igenom dem när alla är översatta till engelska. Därför är jag även väldigt glad att Netflix har beslutat att skapa en serie kring detta, vilket det har ryktats om länge. Det jag blir mest glad över, egentligen, är att författaren Sapkowski kommer att få pengar för serien (vilket han inte får för tv-spelen). 
 
Postat av: Elsa

Åhh måste kolla in Jamestown. Tänkte vänta och se alla avsnitt på en gång men kanske är en sån serie som skulle funka för mig att se varje vecka... För övrigt en väldigt intressant lista som var superrolig att läsa! Ser också jättemycket fram emot Star Trek Discovery!

Svar: Jag lever för Jamestown just nu!! Bästa, bästa serien. Så tråkigt att i princip ingen kollar på den bara, haha. Tack så mycket!!! Ja, vi får hoppas att Star Trek blir bra!! Förkortningen är bara lite problematisk, i "std"!
Emelie Karlsson

2017-05-21 @ 14:39:03
URL: http://www.gillafilm.se
Postat av: Film&serier bloggen

SÅ bra att PLL snart är över - hoppas nu bara det slutar någorlunda bra, tycker att dem som har följt serien förtjänar det!

Svar: Ja, det är verkligen dags nu. Som du säger får vi verkligen hoppas på att det avslutas bra dock!
Emelie Karlsson

2017-05-22 @ 09:03:44
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: