Min månad i böcker | februari

 
Om januari var en bra läsmånad, så var februari ännu bättre. Hela 14 böcker blev lästa av mig på årets kortaste månad - och igen var det nästan bara böcker jag faktiskt tyckte om. Bland annat tog jag mig igenom hela Vampire Academy serien av Richelle Mead, vilken var fantastisk. Läste även två böcker från min "most anticipated reads" i år, i By Your Side och We Are Okay.
 
 
1 And Then There Were None av Agatha Christie ★★★★★
2 Extremely Loud and Incredibly Close av Jonathan Safran Foer ★★★★☆
3 Amy & Rogers Epic Detour av Morgan Matson ★★★★☆
4 Since You've Been Gone av Morgan Matson ★★★★★
5 The Unexpected Everything av Morgan Matson ★★★★★
6 By Your Side av Kasie West ★★★★☆
7 The Bell Jar av Sylvia Plath ★★★☆☆
8 Vampire Academy av Richelle Mead ★★★★★
9 Frostbite av Richelle Mead ★★★★★
10 Shadow Kiss av Richelle Mead ★★★★★
11 Blood Promise av Richelle Mead ★★★★☆
12 We Are Okay av Nina LaCour ★★★★★
13 Spirit Bound av Richelle Mead ★★★★★
14 Last Sacrifice av Richelle Mead ★★★★★
 
 
Postat av: Sanna

Oj vad ambitiöst att hinna med så många böcker! Själv har jag svårt att ta mig igenom en bok om den inte är intressant från start... ;)

Svar: Ja, det var några som var svåra att ta sig igenom. T.ex. mittenböckerna i Vampire Academy som var lite utdragna! Men annars flög jag igenom majoriteten!
Emelie Karlsson

2017-02-28 @ 19:40:09
URL: http://imarginalerna.webblogg.se/
Postat av: Elvira

Alltså WHAT HUR hinner du med detta och en massa serier till det?!? SÅ imponerad vill också. Okej en hade kanske hunnit om jag inte lade så mycket tid på att slösurfa eh ... du skriver väll en recension på We are okay? Är meganyfiken!

Svar: Haha, jag har ingen aning!! Har även haft mycket i skolan, så är egentligen jätte konstigt hur jag får ihop allt.Vi får se om det blir någon recension på We Are Okay. Tror det finns en kort på Goodreads av mig dock, finns i så fall bland länkarna i menyn här!
Emelie Karlsson

2017-02-28 @ 20:22:31
Postat av: Seriemorsan

Oj, du har hunnit med en del du. Jag har inte läst ut en enda bok än i år.. skäms nästan ;p

Svar: Hade precis samma problem förra året, läste ingenting alls under hela sommaren!
Emelie Karlsson

2017-02-28 @ 20:35:37
URL: http://seriemorsan.blogg.se
Postat av: Freja

ÄLSKAR Vampire academy serien :) kan tipsa om Bloodlines, som är en spinn-off till dem :)

Svar: Haha, ja. Har börjat första Bloodlines-boken redan! Tycker inte alls om Sydney lika mycket som karaktär dock!
Emelie Karlsson

2017-02-28 @ 20:36:30
URL: http://frejamarley.nu
Postat av: Felicia

oj, jäklar! Grymt ju :)

Svar: Ja det blev ett antal, haha!
Emelie Karlsson

2017-03-01 @ 00:39:18
URL: http://frokentv.se
Postat av: Lena

Bra jobbat haha som mest har jag lyckats läsa 7 böcker på 1 månad men det var länge sedan nu. Just nu är jag i en lässvacka och jag gillar det inte alls!!!

Svar: Ja det är så hemskt att hamna i en sådan svacka! Var i en nästan hela förra sommaren, och det är ju då man vill läsa!
Emelie Karlsson

2017-03-01 @ 07:04:42
URL: http://livinginfictionalworlds.blogg.se
Postat av: Emma

Oj vad många du läst!

Svar: Ja det blev ett antal böcker haha!
Emelie Karlsson

2017-03-01 @ 08:18:51
URL: http://frkenpisces.blogg.se
Postat av: film&serier bloggen

Fan vad duktigt, men hur hinner du med det?

Svar: Ingen aning! Har pluggat nonstop och har även 20 serier som släpper nya avsnitt varje vecka, men ändå har det blivit 14 böcker! Men brukar passa på när jag åker buss, och precis innan jag ska gå och lägga mig!
Emelie Karlsson

2017-03-01 @ 08:44:58
URL: http://filmandserier.blogg.se
Postat av: Julia

Grymt med så många böcker, ser inte ut som du kommer ha några problem med din läsutmaning 2017 ;)
Vad heter du på Goodreads?

Svar: Min Goodreads finns i mina länkar i min meny! Vet inte riktigt om jag har något användarnamn, så öppna min meny & så finns det en "mina länkar" flik där!
Emelie Karlsson

2017-03-01 @ 13:04:05
Postat av: sandra

blir lite avis att du har sån tillgång till böcker annars hade jag lätt kunnat läst mer

Svar: Lånade de flesta på biblioteket, t.ex. de lite kändare och äldre så som Vampire Academy. Annars köpte jag hem de nyare, t.ex. We Are Okay. Inte snällt med plånboken att läsa!
Emelie Karlsson

2017-03-01 @ 21:01:52
Postat av: Ellen Gräntz

Wow, du har verkligen hunnit med en del! Tyvärr läser jag väldigt sällan nu för tiden. Kanske 5 böcker om året, bara. Älskade att läsa när jag var yngre och vill verkligen läsa mer. Måste bara ta mig tid.

Svar: Det blev en del böcker i februari! Tror att mars kommer att bestå av mindre läsning dock, tyvärr. Har hamnat i en pytteliten reading slump då jag inte vill läsa mycket i taget! Ja, läsning är väldigt tidskrävande - jag brukar göra det vid tillfällen jag inte "slösar tid". Till exempel när jag åker buss, då jag inte kan göra något annat produktivt.
Emelie Karlsson

2017-03-06 @ 15:38:13
URL: http://ellengrantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: