The original (ny!) // the engine of change

 
 
WESTWORLD: THE ORIGINAL (1x01) Äntligen är Westworld här, äntligen får vi se vad dem har jobbat med så många år. Självklart fanns det tvivel från min sida, främst för att kändes som att dem hade tagit tag i alldeles för mycket, men även för att det tog en sådan lång tid att skapa det här. Men det var verkligen fantastiskt - det här första avsnittet. En otrolig kvalité! Westworld är en serie som förlitar sig väldigt mycket på sina skådespelare, och det är därför så bra att dem har så många duktiga personer i rollerna. Den här serien skulle inte alls klara sig lika bra utan dem! Jag trodde inte att det här skulle vara något för mig, även om det skulle vara helt felfritt. Men det var det. Så otroligt välgjort, och så otroligt mycket bra karaktärer. Men samtidigt fanns det en intressant berättelse, och det är väl det som gör Westworld intressant för mig också. 
 
VICTORIA: THE ENGINE OF CHANGE (1x07) Vad jag tyckte om mest med det här avsnittet var främst Victoria och Alberts relation, att äntligen få se den utvecklas efter ett par problem. Det var roligt att äntligen få se Albert som en del av England, vilket han inte hade varit innan. Men jag tyckte också det var få kul att äntligen se att det här är England under den industriella revolutionen. Vi får se exalterade ansikten när det handlar om något så enkelt som tåg, och det var roligt att upptäcka den delen av Victoria också. Att det faktiskt är 1800-tal och en pågående revolution. Jag tyckte även att Victoria glänste i The Engine of Change. I de senaste avsnitten har allt handlat om Albert då han har utvecklats otroligt mycket, men det här var för mig verkligen Victorias avsnitt. Att se henne hantera känslor med graviditeten var fantastiskt. 
Postat av: Amanda

Kul med recension! :)

2016-10-03 @ 16:13:07
URL: http://amandalarsson.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: