Legends of tomorrow 1x02 | The Flash 2x11

 
LEGENDS OF TOMORROW // 1X02 // PILOT (2) 
Jag skrev förra veckan att jag inte tyckte det första avsnittet av Legends of Tomorrow var vidare bra, till exempel så var det alldeles för löjligt för min smak och jag tycker ungefär hälften av karaktärerna är helt onödiga att ha med, bland annat Sara och egyptierna. Men det här avsnittet var faktiskt mycket bättre - även fast Rip Hunter började gå mig på nerverna. Det var fortfarande år 1975 - men teamet skulle ta sig till Norge där Vandal Savage skulle befinna sig på en vapenmässa för att sälja sin atombomb. Det roliga här var egentligen att Damien Darkh som härjar på Arrow även var där, annars fick vi se en väldigt snygg fight utformas även fast det resulterade i att Savage visste att gänget inte var från den aktuella tidsperioden. Egentligen gick hela det här avsnittet ut på att alla skulle rätta sina misstag - Ray tappade vapnet till The Atom vilket de var tvungna att fixa för att inte ge Savage ett bättre vapen och Martin Stein behövde rätta till misstaget där hans yngre jag inte träffade hans fru. Allt gick självklart bra, man fick lära känna alla karaktärer ordentligt - men det bidrog inte till något gentemot Vandal Savage. Annars överlag ett bättre avsnitt än förra veckan och det här kan nog bli en rolig serie att följa.
 
THE FLASH // 2X11 // THE REVERSE-FLASH RETURNS
Det här avsnittet var bra - väldigt bra, det kändes lite som det gamla Flash när det inte var för mycket fjanterier men ändå jobbiga val som behövde tas. Jag har på den senaste tiden verkligen inte tyckt om serien, jag har skjutit upp på det hela tiden och hela tiden prioriterat allt annat. Men det här var faktiskt ett enormt framsteg. Reverse-Flash behövdes nog verkligen, det var intressant att riva upp gamla sår med en intressant karaktär. Det roliga var även att han bidrog med saker - som till exempel Cisco, även fast han inte var med under en så lång period. Utöver det var det även mycket drama, som faktiskt inte var så överspelad eller fjantig. Till exempel med Iris' döende mamma, Jay's sjukdom och Barry's beslut att släppa mördaren till sin mamma - det enda, som enligt mig fortfarande inte riktigt kändes rätt, var Barry och Patty's splittring. Men som sagt - det här avsnittet var en enorm förbättring och Harrison Wells är den bästa TV-serie karaktären just nu, utan mostånd. 
Postat av: Micaela

Sv: Nej, den har faktiskt ett rätt fantastiskt betyg. På Imdb har den 7 av 10. Inte så dumt betyg faktiskt :D

2016-01-29 @ 16:01:34
URL: http://othgirl.se
Postat av: Micaela

Sv: Okej, jag brukar oftast bara kolla på IMDB som dessutom är min favoritsida ;) men ge den i alla fall en chans, den är faktiskt väldigt bra tycker jag!

Svar: Ja, Imdb är faktiskt en väldigt bra hemsida!
Emelie Karlsson

Postat av: Elin Rohlin

Hej, reviewblog har flyttat till nouw så har en ny bloggadress. nouw.com/reviewblog :)

2016-02-02 @ 19:22:14
URL: http://nouw.com/reviewblog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: