Season review: pretty little liars 7A

 
 
Hur var säsong 7A? Först och främst - herregud. Vad vi kan kalla säsongsfinalen av den första delen var intensiv. Aria fick se Ezra med en annan tjej, när han skulle vara med henne. Hanna's uppdrag misslyckades självklart, samtidigt som polisen blev inblandad. Caleb och Hanna, Alison och Emily fick till det. Noel Kahn tappade bokstavligt talat huvudet, Spencer blev skjuten i hjärtat, Yvonne och Toby var med om en bilkrasch. Samtidigt berättade Mary att Spencer var hennes dotter. Nu ska vi även behöva vänta tills april för att se vilka som är döda - och vilka som lever. Men i alla fall - säsong 7A har hittills varit vuxet, i jämförelse mot tidigare säsonger. Det har mer varit riktigt problem som till exempel giftermål och jobb, vilket jag har uppskattat. Tjejerna har mer tagit hand om sig själva också, då föräldrarna knappt har varit med. En kul förändring, som egentligen får mig att tycka Pretty Little Liars kan hålla på föralltid. Även fast det nog var dags för serien att ta farväl - som den då kommer göra nästa år.
 
Vilka karaktärer var bäst och sämst? Jag tycker inte om Emily. Jag säger det i varje recension av den här serien och jag kommer antagligen säga det när det är dags att recensera Pretty Little Liars för sista gången. I den här säsongen har det inte varit något annorlunda alls heller. Om dem är på ställen dem egentligen inte skall vara på, lämnar hon bevis. Hon är också tillsammans med halva Rosewood. I säsongsfinalen bevisade hon även att hon är nästintill inkompetent - då hon glömde mobilen på ovanvåningen när dem var påväg att bli mördade allihop. Nej, jag tycker inte om Emily. Inte alls. Säsongens bästa karaktär har för mig varit Aria, även fast hon är så liten så är hon så stark. Som Spencer brukar säga. En solklar favorit har hon blivit under den här säsongen - mest på grund av hur hon hanterar allt.
 
Vad vill du se i säsong 7B? Jag vill ha mer svar. Jag vill att allt ska vara uppklarat när säsongen rullar sina sista eftertexter. Inga frågor och inga inkompletta känslor vill jag ha. Så helst vill jag egentligen att fallet med AD som just nu plågor tjejerna ska lösas ganska tidigt. För någon gång, förtjänar vi ändå ett lyckligt Pretty Little Liars avsnitt. För att jag ska kunna gå vidare - behöver jag glädje och lyckliga slut för karaktärerna. 
 
Postat av: Felicia

Jag tyckte det här var en av de sämre sommarfinalerna :/. Att det var Spencer & sen att Ali var gravid tyckte jag kände rätt uppenbart så var väl ingen chock direkt. Jag var arg på Ezra ungefär halva avsnittet, idiot. Gillar också Aria mest men skådisen som spelar Emily (minns inte vad hon heter) har ju inte skådepelat innan PLL så tycker hon är ok på den biten men hennes karaktär har jag aldrig gillat heller.

Svar: Ja, Ali's graviditet var otroligt förutsägbar! Håller med om att sommarfinalen var ganska underwhelming! Var också så sur på Ezra, hoppas det löser sig i andra delen. Fortfarande dem jag gillar mest tillsammans, även fast dem tappat det liite på senaste tiden då Ezra varit dum. Jag blev jätte chockad när jag såg att skådespelaren bakom Ali var född år 96! Hon är typ 10 år yngre än resten av tjejerna - och var enbart 14 när serien började???
Emelie Karlsson

2016-08-31 @ 16:34:35
URL: http://frokentv.se
Postat av: Julia Persson

Åååh pll är så bra!!!

Svar: Ja, kan inget annat än att hålla med!
Emelie Karlsson

2016-08-31 @ 17:00:25
URL: http://nouw.com/juliaperssonn
Postat av: Seriemorsan

Det låter ju klart lovande. Vi får väl se när jag orkar se ikapp! Och håller med om Emily, aldrig gillat henne heller direkt.

Svar: Nej Emily utvecklas verkligen aldrig! Men ja, jag tycker verkligen säsong sju har presterat hittills!
Emelie Karlsson

2016-08-31 @ 18:52:02
URL: http://seriemorsan.blogg.se
Postat av: Ceres Moon

Ja, Victoria var förtrollande att titta på :D
men dock fastnade jag inte lika mycket för den som jag gör för Reign, händer lite mer "wtf" grejer där x)

OMG PLL AVSNITTET VAR AWESOME
men jag grät i slutet
känns som Spencer kommer dö..!?
Jag menar
skjuten i hjärtat går väl inte..rädda? (om man är realistisk) men nu är det visserligen fiktion.

Blev också sur på att Emily lät Paige komma så nära, och t.om kallade henne flickvän..gillar inte Paige längre. Däremot så hejar jag på Emison!
Allison har ju varit kär i Emily länge nu
och blev svartsjuk när Paige kom tillbaka. :P
Och Toby...jag tror han kommer klara sig men inte Yvonne..

MEN GUD
vänta till April.....tortyr :(

/ Ceres

Svar: Jag kollade på teasern till de uppkommande 10 avsnitten på PLL och det såg ut som att Spencer skulle överleva faktiskt, men jag antar att i alla fall någon av Toby eller Yvonne dör!
Emelie Karlsson

2016-08-31 @ 22:03:35
URL: http://ceresmoon.se
Postat av: Anja

Hej! Älskar denna serie, har precis sätt 7A och älskar alla avsnitten. Speciellt när Haleb blev tillsammans igen :)

Svar: Jag med! Dock tycker jag att Haleb har blivit jätte stela tillsammans! Speciellt i det senaste avsnittet!
Emelie Karlsson

2016-09-14 @ 23:08:57
URL: http://photographybyanja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: