Witches of east end: säsong 2

 
 
Bästa avsnittet: Eftersom att jag inte riktigt fastnade i den här säsongen så är den här frågan relativt enkel, det var inte många avsnitt jag blev överväldigad av. Men två jag tyckte om var 2x07 Art of darkness och 2x10 The fall of the house of beachamp. Säsongsfinalen var också helt okej. 
 
Bästa karaktären: Jag tycker egentligen inte att någon karaktär har utvecklats genom den här säsongens gång, snarare tvärtom. Min favorit förra säsongen var Killian, som jag fortfarande tycker om väldigt mycket. Men jag måste säga Wendy, hon utvecklades faktiskt när hon hamnade i förhållandet med Tommy. Hon var bäst i säsongsfinalen!
 
Bäst i säsongen: Det här är en väldigt svår fråga då jag inte tyckte den här säsongen var så bra, jag tyckte verkligen om Frederick och Wendy som karaktärer i den här säsongen, dom kändes verkligen rätt. Vissa scener var också världsklass, men annars gillade jag inte så mycket mer. 
 
Sämst i säsongen: Jag hade verkligen väntat mig mer. Jag trodde allt skulle vara helt fantastiskt när jag startade det första avsnittet på säsong två, men magin var borta. Jag gillade inte att det var väldigt många osammanhängande nya karaktärer och dödsfall. Det kändes alldeles för enkelt när dom dödade kungen av Asgård, Nikolaus. Jag tyckte även att det var alldeles för mycket drama och onödiga konflikter i den här säsongen, t.ex. hur dom avslutade säsongen, när Dash och Killian bytte kroppar, det kändes ansträngt, kan det inte gå bra i några avsnitt? Jag känner att den här serien behöver en ny säsong, för säsongsavslutningen lämnade oss med väldigt många frågetecken, jag vet dock inte hur taggad jag skulle vara över den säsongen. 
Postat av: efji.se - en serieblogg

tråkigt när man blir besviken

2014-10-10 @ 13:10:42
URL: http://efji.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: