De 8 sorgligaste pll-händelserna

 
Det första officiella inlägg i denna PLL-vecka, blir med det mest självklara. De 8 sorgligaste händelserna i Pretty Little Liars. Det är nog det vi har fått mest av under denna series gång, och dessa här under är de 8 värsta för mig som jag kan komma ihåg i efterhand. Notera att detta inte är en topplista, utan bara 9 sorgliga händelser utan specifik ordning. 
 
 
      1. NÄR DE HITTADE MAYA'S KROPP
 
Även fast jag nämnde att denna lista inte är en topplista, så är nog ändå denna första punkt den värsta. Scenen när vi får reda på att de har hittat Maya's kropp. Att se Emily bryta ihop helt och hållet var förstörande, känslomässigt, och något jag alltid kommer att komma ihåg. 
 
      2. SPENCER PÅ RADLEY 
 
Både händelsen som fick Spencer att komma till Radley, samt när hon faktiskt var på Radley, är värdiga att hamna på denna lista. Först och främst gjorde det ont i hjärtat när hon trodde att hon hade hittat Toby's kropp, men även när hon satt där i sina focus groups. "How do you keep going when the worst thing has happened?" känns fortfarande i hjärtat. 
 
      3. NÄR EZRA BLEV SKJUTEN 
 
Det här var faktiskt en sådan händelse som jag helt och hållet hade glömt bort, men som gjorde mig tårögd när jag såg den igen. När Ezra blev skjuten. Jag visste att han inte skulle dö, eftersom att jag maratonkollade och visste att han levde efter, men det var Aria's reaktion i efterhand som verkligen gjorde ont. 
 
      4. NÄR ALISON BERÄTTAR ATT HON BLEV LEVANDE BEGRAVD 
 
Kommer ni ihåg detta? När Alison för första gången berättade för oss vad som faktiskt hände den kvällen. När hon berättade för Spencer, Aria, Emily och Hanna att hennes mamma begravde henne trots att hon levde. Jätte jobbigt att höra, speciellt när Alison säger "I was screaming! Can't you hear me? Can't you see me breathing?".
 
 
      5. MONA'S "DÖDSFALL"
 
Igen, en sådan aspekt som jag hade glömt bort men reagerade på när jag såg igen. När Mona "dog". Först och främst var det jobbigt att se att hennes hus var alldeles blodigt, men det värsta var igen reaktionen. Denna gång inte från våra liars dock, utan från Mona's mamma.  
 
      6. NÄR DE HITTAR JESSICA'S KROPP
 
 Som om inte Alison hade varit med om nog, så hittades Jessica's kropp utanför deras hus. Med en hund. När hunden grävde upp armen ur marken. Otroligt obehagligt. 
 
      7. AFTERMATH AV THE DOLLHOUSE 
 
Spencer och hennes beroende av piller som vi fick se efter hon blev känslomässigt misshandlad i The Dollhouse. Överlag var hennes reaktion otroligt jobbigt att följa, då hon inte kunde hantera det överhuvudtaget. Men pillrerna var verkligen pricken över i:et. Ville bara hjälpa henne. 
 
      8. ALL FATSHAMING AV HANNA

 

Återkommande tema med serien, att shamea Hanna för hennes vikt. Något man inte ska göra överhuvudtaget, om man frågar mig. Men serien hade ändå detta som en aspekt i de tidigare säsongerna, och det var hemskt att kolla på. Speciellt när hon blev tvingad att äta alla de där muffinsarna med grisar på. Orättvist.

  

Postat av: Film&serier bloggen

Jag kommer verkligen sakna den här serien, även fast jag inte har följt den så slaviskt på sistone, så kommer jag att sakna pll !

Svar: Ja, jag med. Har nu på slutet inte tyckt om serien särskilt mycket, men det kommer ändå vara jobbigt att säga hej då!
Emelie Karlsson

2017-06-27 @ 08:33:46
URL: http://filmandserier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: