Filmrecension: walking on sunshine

 
 
Det här var en film jag egentligen inte överhuvudtaget förväntade mig att faktiskt tycka om. Walking on Sunshine har dåliga betyg nästan överallt, och jag kollade enbart på den för fantastiska Annabel Scholey. Men fantastisk var precis vad den här filmen visade sig vara, ändå. Kanske inte fantastisk kvalitetsmässig, för klyschig var den, men fantastiskt mysig. Fantastiskt somrig. En film som får en att le, helt enkelt. 
 
Vad Walking on Sunshine är egentligen, är Mamma Mia på Italien med 80-tals låtar. Det är en väldigt förutsägbar fim, med väldigt klyschiga karaktärer. Precis som med Mamma Mia. Men precis som med Mamma Mia så får vi även en fantastisk miljö, och fantastiska låtar. Till slut blev det här en film där man under dess speltid inte kunde sluta le. Ett lyckopiller, där speciellt Greg Wise och Annabel Scholey briljerade i sina roller. En väldigt mysig musikal, och en väldigt mysig film, trots att den inte är det bästa en har sett. Har fortfarande inte tappat mitt leende som skapats av Walking on Sunshine.
 
 
Det här är inlägg ett i min inläggsserie "en vecka med en skådespelare: annabel scholey".
 
Postat av: Lena

Åh håller med sångmässigt är den inte heller speciellt bra men det är bara något så mysigt och charmigt med den. If I Could Turn Back Time går varmt i min spellista på Spotify! :P

Svar: Haha jag älskar musiken i denna film!!! Jätte underhållande att kolla på, är helt fast i efterhand! Trots då att kanske inte alla är så fantastiska på att sjunga!
Emelie Karlsson

2017-06-13 @ 16:22:13
URL: http://nouw.com/myfictionalworlds
Postat av: Saras serieblogg

Älskar allt som har med Italien att göra - sign me up! Tack för tipset :)

Svar: Denna är jätte härlig!!
Emelie Karlsson

2017-06-15 @ 11:39:25
URL: http://seriereflektioner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: