Urval av veckans tv | vecka 4

 
THIS IS US 1x13 Three Sentences | Det är inte ofta jag skriver om den här serien. Men det är oftast på grund av att jag ligger ett eller två avsnitt efter i This Is Us. Även fast jag tycker om serien och tycker att den är jätte bra, så är det något som inte får mig att bli intresserad. När jag väl kollar på avsnitten njuter jag alltid, men det finns inget från början som drar mig till avsnitten. Var precis likadant med det här avsnittet - då det slutade med att jag älskade det fullständigt! Tyckte om Kate's sidberättelse på den konstiga mindfulness-campen, tyckte om Kevin's sidberättelse med att hitta sin kärlek, tyckte om Randall's sidberättelse med sin far. Tyckte även om tillbakablickarna samt att Toby är tillbaka som en bra karaktär. Tyckte om hela avsnittet!
 
TEEN WOLF 6x09 Memory Found | Brukar tycka om avsnitt som innehåller mycket känslosamma tillbakablickar - och detta var inget undantag. Älskade alla tillbakablickar Lydia hade med Stiles - och jag tyckte även om Liam/Theo actionscenerna mer än jag trodde att jag skulle tycka om dem. Ett riktigt bra avsnitt, igen, även fast Scott blev lite av en besvikelse. Fortfarande roligt dock att dem bygger upp för Scott och Malia - tror det är något jag kan tycka om! Nu när Stiles är tillbaka hoppas jag även att vi snart får en till Peter-comeback, så att jag kan vara hundraprocentigt nöjd.
 
AGENTS OF SHIELD 4x11 Wake Up | Hur bra är inte den här serien? Är så frustrerad över att serien ligger samma tider som The Flash och att därför tittarsiffrorna får sota lite. Inte rättvist när den här serien är så mycket bättre. Läste dock att deras ratings har blivit mycket, mycket bättre igen nu under Flash's uppehåll, vilket alltid är roligt. I det här avsnittet fick vi veta lite mer om May samt Radcliffe's planer, vilket var intressant så de är två fantastiska karaktärer. Kul att bot-May är programmerad så att hon inte kan erkänna att hon inte är den riktiga. Alla dessa twistar och alla dessa frågor gör Agents of SHIELD bättre än någon annan serie i dess kategori. Shippar fortfarande även Daisy och Jeffrey.
 
THE FLASH 3x10 Borrowing Problems from the Future | Nej, nej, nej, nej. The Flash är en serie jag skulle klara mig utan, helt och hållet. Men eftersom att den ligger i samma universum som Arrow, samt ändå är en superhjälteserie kan jag inte ge upp på den. Men det är verkligen en otroligt töntig, och ofta, dålig serie. Tycker inte om Barry, tyckte inte om Iris, tycker inte om Cisco. Tycker inte om att dem alltid ska förstöra timelinen. Tycker inte om att deras beslut förstör för Arrow. Tycker inte om nya Harrison. Nej, det är verkligen ingenting som håller mig till den här serien just nu.
 
Postat av: Linusdotter - film, tv & böcker

Hoppas att både Peter och Isaac kommer tillbaka. Dock är det väl mer troligt att Peter kommer tillbaka än Isaac, hade varit roligt om alla gamla karaktärer kommer tillbaka till sista säsongen, de karaktärer som fortfarande lever det vill säga

Svar: Ja, Peter blev enbart tagen av Ghost Riders så han kommer nog ganska självklart tillbaka. Får se om Isaac kommer tillbaka dock, eftersom att han inte är död finns det nog någon möjlighet!
Emelie Karlsson

2017-01-26 @ 16:32:57
URL: http://linusdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: